خبر اولسیاسی

21 نظامی صهیونیست چگونه در اردوگاه المغازی کشته شدند؟

عملیات مقاومت فلسطین در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه منجر به کشته شدن 21 نظامی صهیونیست شد که ارتش اشغالگر آن را سخت ترین عملیات از آغاز تهاجم زمینی به غزه توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: عملیات مقاومت فلسطین دوشنبه (22 ژانویه) در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه منجر به کشته شدن 21 نظامی صهیونیست شد که ارتش اشغالگر صبح امروز سه شنبه از آن خبر داد و آن را سخت ترین عملیات از آغاز تهاجم زمینی به غزه توصیف کرد.

به گزارش «الجزیره» دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در جزئیات این عملیات توضیح داد که جنگنده‌های فلسطینی یک راکت آرپی‌جی به سمت تانکی که امنیت نیروهای اسرائیلی را تامین می‌کرد شلیک کردند و همزمان انفجاری در دو ساختمان دو طبقه رخ داد، در حالی که بیشتر نیروها در داخل آن یا در نزدیکی آن حضور داشتند.

مواد منفجره آنها منفجر شد

به نوبه خود، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حادثه که منجر به کشته شدن 21 سرباز شد، در اردوگاه المغازی رخ داد.

این شبکه توضیح داد که این حادثه زمانی رخ داد که سربازان دو ساختمان در اردوگاه را به دام انداختند و سپس اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) موشک‌های ضد تانک شلیک کردند که منجر به انفجار مواد منفجره و فروریختن دو ساختمان بر سر سربازان صهیونیست شد.

وی با بیان اینکه انفجاری که منجر به کشته شدن سربازان شد، در فاصله 600 متری حصار مرزی رخ داد، تاکید کرد: عملیات نجات مجروحان حادثه ریزش دو ساختمان از زیر آوار شب گذشته برای ساعات طولانی ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: خدمه تانک که برای تامین امنیت سربازان در محل حادثه حضور داشتند، مستقیماً مورد اصابت گلوله جنگنده‌های فلسطینی قرار گرفتند.

این در حالی است که روزنامه عبری «یدیعوت احرونوت» اعلام کرد که تحقیقات اولیه در مورد حادثه منجر به کشته شدن سربازان اردوگاه المغازی نشان می دهد که انفجار در نتیجه شلیک دو موشک آرپی جی که به یک تانک اصابت کرده و بمباران شده است، رخ داده است، ضمن اینکه ساختمان هایی که بر سر سربازان فرو ریختند.

از سوی دیگر پایگاه “واللا” گزارش داد که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در حال بمب گذاری 10 خانه به منظور منفجر کردن آنها بودند تا بتوانند دید خود را در منطقه افزایش دهند و مانع از از پنهان شدن رزمندگان حماس شوند.

این پایگاه تأکید کرد که حمله راکتی گروه های مقاومت فلسطینی به دو ساختمان کنار هم باعث فروریختن آنها شد و منطقه را به کانون ویرانی تبدیل کرد و ساختمان را بر سر سربازان خراب کرد.

عملیات مقاومت در اردوگاه المغازی پس از آن انجام شد که روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به نبرد با گروه‌های فلسطینی در شمال و مرکز نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که رسانه‌های عبری از روزها پیش، از ورود ارتش به مرحله سوم جنگ خروج تعدادی از نیروها از مناطق شمالی نوار غزه صحبت می‌کردند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا