سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه قطر:
مرتبط بودن پایان تنش در منطقه با توقف جنگ غزه/ گفتگو بهترین راه برای حل اختلافات با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با تاکید بر تاثیرگذاری تشدید تنش‌ها بر تلاش‌های میانجیگرانه کشورش در منطقه  اعلام کرد ما بارها تاکید کرده ایم بهترین راه برای حل اختلافات با ایران گفتگو است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه قطر در کنفرانسی خبری تاکید کرد کشورش معتقد است هنوز هم پایان دادن به تنش ها در منطقه منوط و مرتبط با پایان دادن به جنگ غزه است.

به گزارش «الجزیره» ماجد الانصاری در این کنفرانس خبری با اشاره به اینکه قطر از تمام تلاش های منطقه ای با هدف کاستن از تشدید تنش ها در دریای سرخ حمایت می کند؛ گفت: ما تاکید داریم که باید یک اعمال فشار واقعی به سمت روند صلح با محوریت مساله فلسطین صورت گیرد.

این مقام قطری با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست درباره میانجیگری ها تصریح کرد: تشدید تنش ها  در غزه بر تلاش‌های میانجی‌گرانه برای پایان دادن به بحران تأثیر می‌گذارد . ما در حال مذاکره و گفتگوهای جدی بین دو طرف بحران غزه هستیم، اما شرایط در این منطقه در حال تغییر است.

وی افزود که ایجاد اختلال در ارتباطات در داخل نوار غزه و نرسیدن کمکهای انسان دوستانه به این منطقه، بر تلاش های میانجیگرانه تاثیر می گذارد و  ادامه جنگ در نوار غزه فقط منجر به بار آمدن خسارتهای بیشتر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به تشدید جنگ و چالش‌های بزرگ موجود بر سر راه حل بحران غزه، تاکید کرد که  کمک ها فقط به صورت بسیار محدود وارد غزه  شده است و اکنون تنها یک بیمارستان در نوار غزه فعال است.

الانصاری ادامه داد که ما بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم اسرائیل را برای بازگشایی گذرگاهها به منظور ورود کمکهای کافی به این منطقه تحت فشار بگذارند. ما همچنین هدف قرار دادن عمدی بیمارستان ها و کادر پزشکی آنها را  در نوار غزه محکوم می کنیم .

این مقام قطری افزود: ما در تماس با طرفهای مختلف مخالفت خود را با هرگونه کوچ اجباری ساکنان نوار غزه اعلام کرده ایم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا