اقتصادی

موافقت نخست وزیر عراق با احداث سکوی ثابت واردات گاز در بندر فاو

نخست وزیر عراق با توصیه‌های کمیته تخصصی احداث یک سکوی ثابت گاز در بندر فاو و برداشتن موانع واردات گاز موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودنی نخست وزیر عراق با توصیه های کمیته تخصصی احداث سکوی ثابت واردات گاز در بندر بزرگ فاو که در نوع خود در شرکت ملی نفت و گاز و زیر ساختهای آن بی نظیر به شمار می آید؛ موافقت کرد.

به گزارش دفتر نخست وزیری عراق، السودانی در جلسه پیگیری صبح امروز چهارشنبه برای پیگیری مراحل اجرا و بهره برداری از سکوی ثابت واردات گاز موافقت کرد.

توصیه های این کمیته که به تصویب هیات وزیران عراق رسیده است؛ تداوم گازرسانی از منابع متعدد و رفع کمبودها در عملکرد  نیروگاه‌های برق عراق را تضمین خواهد کرد.

السودانی در این نشست تاکید کرد شروع این طرح حیاتی بدون حصول پیشرفت های چشمگیر در تکمیل پروژه بندر بزرگ فاو و بهره برداری قریب الوقوع از اسکله های آن امکانپذیر نمی شد و این اقدامات در راستای تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و برداشتن موانع پیش روی گاز وارداتی و حرکت کامل به سمت اتکا به گاز تولیدی از میادین ملی صورت گرفت.

گفتنی است پیشنهادهای مصوب این کمیته تخصصی شامل دعوت از یک شرکت مشاوره بین المللی و معتبر برای نظارت بر جنبه های فنی و تجاری و  هدایت فرآیند احداث سکوی ثابت برای واردات گاز مایع در بندر بزرگ فاو با تمامی زیرساخت های این پروژه و اتصال آن به شبکه سراسری خط لوله عراق است.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا