سیاسی

وزیر دفاع ترکیه: موضع ما در قبال غزه و دریای سرخ مشخص است

وزیر دفاع ترکیه بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان گامی لازم برای برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر دفاع ترکیه بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی شرق قدس و ضرورت پایان دادن به تنش ها در دریای سرخ تاکید کرد.

«یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد: موضع ما در قبال جنگ غزه و تنش ها در دریای سرخ مشخص است. موضع ترکیه در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از همان لحظات نخست روشن بود و ما اعلام کردیم این جنگ نوعی کشتار افراد بیگاهی است که اغلب آنها نوزدان و زنان و کودکان هستند و این کار نقض آشکار قوانین بین المللی و نوعی جنایت جنگی وحشیانه است.

گولر تاکید کرد: ترکیه آماده است به مسئولیت‌های خود در قبال آتش‌بس در غزه از جمله موضوع تضمین ها و دستیابی به صلح دائم و راه حل  تشکیل دو کشور و همچنین کمک به برادرانمان در غزه در این دوره سخت عمل کند.

وزیر دفاع ترکیه گفت: بدون تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل و مرزهای جغرافیایی به پایتختی شرق قدس، دستیابی به نتیجه عادلانه برای نزاع امکانپذیر نخواهد بود و هرگز صلحی پایدار درمنطقه برقرار نخواهد شد.

این مقام ترکیه ای درباره موضع کشورش در خصوص عملیات نظامی کنونی در دریای سرخ و نتایج  آن بر ثبات منطقه، گفت: ترکیه در هر منطقه جغرافیایی جایگاه خود را به عنوان نماینده  امنیت، صلح و ثبات حفظ کرده است و امیدواریم از هرگونه ابتکار عملی که صلح و ثبات در منطقه را به خطر می اندازد پرهیز کنیم و به تنش ها پایان دهیم.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا