اقتصادی

کاهش نرخ بیکاری عربستان به کم‌ترین میزان در 25 سال گذشته

عربستان سعودی توانسته است با ایجاد 600 هزار در بخش خصوصی، در میان کشورهای شورای همکاری  رکوردی منحصر به فرد داشته باشد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی در میان کشورهای شورای همکاری، تنها کشوری است که  توانسته  است در کاهش نرخ بیکاری در میان شهروندان خود طی سال های 2017 تا 2022 عملکردی منحصر به فرد داشته باشد.

به گزارش الخلیج آنلاین، با استناد به داده های آماری کشورهای شورای همکاری، نرخ بیکاری در عربستان سعودی از 12.8 درصد به 8 درصد کاهش یافته است که این میزان، پایین ترین نرخ از سال 1999 به شمار می آید.

طبق این  گزارش، بهبود آشکار نرخ بیکاری در عربستان سعودی  به علت رشد اقتصادی در این کشور است که به ایجاد فرصت های شغلی هر چه بیشتر برای شهروندان آن منجر شده است. این در حالی است که در این دوره حدود 600 هزار فرصت شغلی در بخش خصوصی عربستان ایجاد شده است.

این منبع افزود: تلاش های عربستان سعودی بر تنوع بخشی به اقتصاد از طریق تقویت همکاری ها با بخش خصوصی متمرکز بوده است به گونه ای که این بخش به مانند یک موتور محرکه برای ایجاد تنوع در اقتصاد عربستان ایفای نقش کرده است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال 2022 به میزان 8.7 درصد بوده است که بالاترین میزان  از سال 2010 به بعد به شمار می آید. این موفقیت پس از آن حاصل شد که دولت مشوق ها و اقداماتی سریع  برای تحرک در بخش غیر نفتی انجام داد و این امر به ایجاد فرصت های شغلی در این بازه زمانی به جز دوران همه گیری کرونا منجر شد.

در این گزارش آمده است نرخ بیکاری در میان دیگر کشورهای شورای همکاری افزایش داشته است بگونه ای که این نرخ در کشور سلطنت نشین عمان در سال 2022 به 3.3 درصد در مقایسه با 2.2 درصد در پایان سال 2017 رسید و در کشور قطر نیز از  0.3 درصد به 0.4 درصد افزایش یافت. این نرخ در کویت از 2.2 درصد به 2.5 درصد، در امارات از 2.5 درصد به 2.9 درصد و در بحرین از 4.1 درصد به 5.9 درصد افزایش یافته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا