سیاسی

آنتونیو گوترش:
خطر گسترش جنگ در حال تبدیل شدن به واقعیت است

دبیرکل سازمان ملل با غیر قابل قبول خواندن مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای راه حل دو کشوری، تأکید کرد که خطرات گسترش جنگ در منطقه‌ «اکنون در حال تبدیل شدن به واقعیت است».

میدل ایست نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی هشدار داد که عدم پذیرش راه‌حل تشکیل کشور مستقل فلسطین که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با آن مخالفت کرده است، جنگ کنونی را که به منزله تهدیدی برای صلح جهانی است و افراط‌گرایان را در سراسر جهان تقویت کرده، به طور نامحدودی طولانی خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره» آنتونیو گوترش در اظهارات خود از آغاز جنگ کنونی غزه که در نشست روز سه‌شنبه وزرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل بیان شد، گفت: «حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل خود باید به رسمیت شناخته شود و عدم پذیرش راه‌حل دو کشوری از طرف هر کسی که باشد، باید به شدت رد شود.»

وی سپس تاکید کرد که راه‌حل جایگزین دو کشوری به این شکل که «چنین جمعیت بزرگی از فلسطینی‌ها بدون هیچ حق و حقوقی بمانند و از هر گونه آزادی و منزلتی محروم بمانند، تصورکردنی نیست».

گوترش همچنین با اشاره به تحولات لبنان، یمن، سوریه، عراق و پاکستان هشدار داد که خطرات گسترش جنگ در منطقه‌ «اکنون در حال تبدیل شدن به واقعیت است».

او در ادامه از همه طرف‌ها خواست که «از این پرتگاه دور بشوند و هزینه‌های هولناک» یک جنگ گسترده‌تر را در نظر بگیرند.

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که با راه حل دو کشوری و اعطای هرگونه حاکمیت به فلسطینیان مخالف است.

بر اساس آمارهای حکومت حماس در غزه، حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 25 هزار و 490 شهید و 63 هزار و 354 مجروح به جای گذاشته که اکثرشان از زنان و کودکان هستند.

سازمان ملل نیز تأکید کرده که در این حملات 85 درصد ساکنان نوار غزه آواره شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا