اقتصادی

صادرات نفت عراق به هند جایگاه روسیه را تهدید می کند

بلومبرگ خبر داد که صادرات نفتی عراق جایگاه روسیه به عنوان بزرگ ترین وارد کننده نفت به هند را تهدید می کند.

میدل ایست نیوز: بلومبرگ خبر داد که افزایش کانتینرهای نفتی عراق در ماه جاری که از ماه اکتبر 2022 در انحصار روسیه به عنوان بزرگ ترین وارد کننده نفت به هند بوده است، صادرات نفت عراق به هند را در 22 ژانویه به یک میلیون و 177 بشکه در روز رساند در حالی که حجم صادرات نفت روسیه به هند در روز یک میلیون و 87 هزار بشکه برآورد شده است.

به گزارش «شفق نیوز» پیش از این هاردیپ سینگ وزیر نفت هند اشاره کرد که نفت روسیه در مقابل نفت عراق مزیت قیمتی خود را از دست داده است. این امر شرکت های پالایشگاهی هند را بر آن داشت که به دنبال منابع دیگری برای نفت خام باشند.

بلومبرگ افزود که نگرانی بابت حمله به کشتی های باربری در دریای سرخ بر کاهش واردات نفت روسیه به هند تاثیر منفی گذاشته است.

رویترز روز شنبه (20 ژانویه) اعلام کرد که عراق در لیست بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت خام به هند در ماه دسامبر گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت.

در گزارش رویترز آمده است که روسیه با صادرات 69 میلیون و 795 هزار بشکه در ماه دسامبر یک سوم واردات نفتی هند را به خود اختصاص داده و در جایگاه اول لیست بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت خام به هند قرار گرفت.

عربستان با 43 میلیون و 704 هزار بشکه در ماه دسامبر در جایگاه دوم و عراق با 37 میلیون و 444 هزار بشکه در جایگاه سوم این لیست قرار گرفته اند.

امارات، عمان و کویت دیگر کشورهای صادرکننده نفت خام به هند به شمار می آیند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا