سیاسی

برگزاری نخستین نشست «گفت‌وگوهای امنیت منطقه ای» بین شورای همکاری و اروپا

کشورهای شورای همکاری و اروپایی با برگزاری نشستی مشترک در ریاض فرصت ها و چالش های همکاری دو جانبه در زمینه های امنیتی را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: نخستین نشست کشورهای شورای همکاری و اروپا در ریاض پایتخت عربستان سعودی فرصت های  موجود برای افزایش همکاری میان دو طرف را در طرحه ای صلح و امنیت مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، در این نشست که روز گذشته به میزبانی عربستان سعودی و به ریاست قطر در مقر دبیرخانه شورای همکاری در شهر ریاض برگزار شد؛ راه‌های تقویت همکاری های مشترک  کشورهای شورای همکاری و اروپا برای مقابله با چالش‌های منطقه و همچنین موضوع تشدید فعالیت ها برای تقویت ساختارهای دفاعی و امنیتی، تبادل تجارب و بحث در خصوص فرصت های افزایش همکاری در طرح های صلح و امنیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه قطر در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت : شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره موضوعات مشترک از جمله جنگ غزه و تشدید تنش های منطقه‌ ای در آب های جنوبی ، خاورمیانه، اروپا و شاخ آفریقا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خالد بن فهد الخاطر، مدیر بخش برنامه ریزی در وزارت امور خارجه قطر در سخنان خود در افتتاحیه این نشست با اشاره به جنگ غزه و توانمندی شورای همکاری و کشورهای اروپایی برای تاثیر بر رویدادهای جاری ، بر ضرورت دستیابی به  راه حل مسالمت آمیز درباره موضوع فلسطین در همه ابعاد آن بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل و  پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و راه حل تشکیل و دو کشور مطابق با قطعنامه های شورای امنیت و  ابتکار صلح عربی تاکید کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا