سیاسی

واکنش مصر به تصمیم دادگاه بین المللی دادگستری درباره جنایت نسل کشی در غزه

مصر از رژیم صهیونیستی خواست تا با اجرای فوری تمام اقدامات مندرج در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری به قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی تمکین کند.

میدل ایست نیوز: مصر از رژیم صهیونیستی خواست تا با اجرای فوری تمام اقدامات مندرج در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری به قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی تمکین کند.

به گزارش «روسیا الیوم»، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، مصر خواستار پایان دادن به حملات و تجاوزات  علیه مردم فلسطین شد و تأکید کرد که بار دیگر از شورای امنیت و طرف‌های با نفوذ بین‌المللی می خواهد که برای برقراری آتش بس اقدام کنند.

قاهره تاکید کرد که مشتاقانه منتظر است دادگاه بین‌المللی دادگستری خواستار آتش‌بس فوری در غزه شود، زیرا آتش بس تضمین اصلی برای اجرای اقدامات ضروری و اضطراری است که برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه تصویب کرده است.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که مصر از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر داشتن صلاحیت اولیه برای ارتکاب جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال می‌کند و خواستار اجرای تعدادی اقدامات موقت فوری با هدف حمایت از فلسطینیان است که مهمترین آنها این است که اسرائیل از ارتکاب جنایات کشتار فلسطینی ها و وارد کردن آسیب های جسمی به آنها دست بردارد.

در این بیانیه آمده: مصر برای پایان دادن به بحران و جلوگیری از هرگونه اقدامی که آوارگی اجباری فلسطینی‌ها را هدف قرار دهد و اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی فوری به داخل، به تحرکات و ارتباطات با همکاری آژانس‌های سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه از اسرائیل خواست تا همه اقدامات را برای جلوگیری از «نسل‌کشی» در غزه انجام دهد و تاکید کرد که درخواست اسرائیل برای رد شکایت آفریقای جنوبی قابل قبول نیست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا