سیاسی

امریکا کمک مالی به آژانس سازمان ملل در فلسطین را متوقف کرد

وزارت امور خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که به طور موقت کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را به تعلیق درمی آورد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که به طور موقت کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را به تعلیق درمی آورد. این تصمیم پس از آن گرفته شده که رژیم صهیونیستی برخی از کارمندان این آژانس سازمان ملل را به دست داشتن در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرده است.

به گزارش «الجزیره» متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده عمیقاً نگران این ادعا است که 12 کارمند اونروا ممکن است در حمله گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، در 7 اکتبر دست داشته باشند.»

در این بیانیه آمده است که دولت امریکا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ادعاها با رژیم صهیونیستی تماس گرفته و کنگره را از این روند مطلع کرده است.

میلر همچنین با اشاره به اینکه وزیر خارجه امریکا با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای انجام تحقیقات جامع توافق کرده است، تاکید کرد که وزارت خارجه امریکا از این تعهد و پاسخ دبیرکل در صورت اثبات صحت ادعاها استقبال می کند.

یک تحقیق بین المللی

در همین زمینه، اونروا گفت که تحقیقاتی را درباره اتهامات مربوط به دست داشتن تعدادی از کارمندان خود در حملات 7 اکتبر آغاز کرده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل اونروا گفت: «مقامات اسرائیل اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت تعدادی از کارکنان ما در حملات هولناک روز 7 اکتبر به نوار غزه در اختیار ما قرار دادند.»

وی ادامه داد: برای حفاظت از توانایی آژانس در ارائه کمک های بشردوستانه، تصمیم گرفته ام قرارداد این کارمندان را فوراً فسخ کرده و تحقیقات را برای کشف حقیقت بدون تاخیر آغاز کنم.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود گفت که گوترش در مورد اتهامات بسیار جدی درباره دخالت تعدادی از کارمندان اونروا در حملات هفتم اکتبر از کمیسر کل این سازمان، فیلیپ لازارینی، توضیحاتی دریافت کرده است.

دوجاریک افزود که دبیرکل از این خبر «وحشت زده» است و از لازارینی خواسته است که سریعاً این موضوع را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که هر کارمند اونروا که به نظر می رسد در اتفاقی که در 7 اکتبر رخ داده مشارکت داشته یا تحریک کرده است، بلافاصله از کار برکنار شده و برای پیگرد کیفری معرفی شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا