سیاسی

وزیر خارجه آلمان در واکنش به جنگ غزه:
حق دفاع از خود هم تابع قوانینی است

وزیر امور خارجه آلمان «نگرانی عمیق» خود را درباره «وضعیت ناامیدکننده» غیرنظامیان در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ابراز کرد.

میدل ایست نیوز: آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، «نگرانی عمیق» خود را درباره «وضعیت ناامیدکننده» غیرنظامیان در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ابراز کرد و از رژیم صهیونیستی خواست به دلایل بشردوستانه آتش بس را اجرا کند.

بائربوک در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه آلمان منتشر شد، گفت: «حتی حق دفاع از خود نیز تابع قوانین است و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در مورد جنگ علیه تروریست‌ها هم اعمال می‌شود».

وی افزود: «اسرائیل باید مانند هر کشور دیگری در جهان به این موضوع احترام بگذارد، حتی در شرایط دشواری که (به ادعای او) حماس همه قوانین را زیر پا می گذارد و از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند».

به گزارش اونروا، روز چهارشنبه، بمب گذاری در یک مرکز پناهگاهی وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) 13 نفر را در خان یونس به شهادت رساند.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه اسرائیل باید فورا کمک های بشردوستانه به غزه را افزایش دهد و روند عملیات خود را تطبیق دهد، افزود: ما همچنین به آتش بس بشردوستانه نیاز داریم تا تمامی اسیران را که در دست حماس هستند آزاد کنیم.

آلمان از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از این جنگ حمایت بی قید و شرط کرده است، اما برلین همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته برای جلوگیری فاجعه انسانی در غزه خویشتنداری کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا