اقتصادیخبر اولسیاسی

بلومبرگ:
محموله‌های نفتی عربستان همچنان از جنوب دریای سرخ تردد می‌کنند

شرکت آرامکوی عربستان سعودی، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان، همچنان به ارسال نفتکش‌های خود از طریق جنوب دریای سرخ، منطقه‌ای که محل حملات انصارالله است، ادامه می دهد.

میدل ایست نیوز: شرکت آرامکوی عربستان سعودی، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان، همچنان به ارسال نفتکش‌های خود از طریق جنوب دریای سرخ، منطقه‌ای که محل حملات انصارالله است، ادامه می دهد.

به گزارش «بلومبرگ» محمد القحطانی، رئیس بخش پالایش، تجارت و بازاریابی نفت آرامکو، در مصاحبه‌ای در دفتر مرکزی این شرکت در ظهران گفت: «ما نفت و محصولات را در دریای سرخ می‌فرستیم. او توضیح داد که خطرات مرتبط کشتیرانی در این منطقه «قابل مدیریت» هستند.

این تصمیم با تصمیم دیگر شرکت‌های بزرگ ترابری دریایی که تردد خود از دریای سرخ را پس از حملات انصارالله و نیز حملات امریکا و انگلستان به یمن متوقف کرده‌اند در تضاد است. انصارالله اعلام کرده‌اند که کشتی‌های بریتانیا و امریکا در کنار کشتی‌هایی که حامل کالا برای رژیم صهیونیستی باشند را هدف قرار خواهد داد.

حتی قبل از حملات ایالات متحده و بریتانیا، که از 12 ژانویه ادامه داشت، صدها کشتی کانتینری و بسیاری از کشتی های تجاری دیگر قبلاً از منطقه دور شده بودند – مسیری اجتناب ناپذیر برای هر نفتکشی که می خواهد از کانال سوئز برای عبور از آسیا و اروپا استفاده کند. .

این وضعیت باعث طولانی شدن سفرها و تاخیر در رسیدن محموله های همه چیز از جمله سوخت و قطعات خودرو می شود، زیرا بسیاری از کشتی ها مسافت های طولانی تری را در اطراف آفریقا طی می کنند. موضوعی که موجب نگرانی از افزایش تورم جهانی شده است.

سعودی ها در تلاش برای ادامه مذاکرات صلح خود با انصارالله، در واکنش به حملات امریکا و انگلیس علیه انصارالله خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شد.

موقعیت عربستان سعودی –دریای سرخ در غرب آن –خودداری از استفاده از تردد در این منطقه را برای بزرگترین تولیدکننده اوپک تا حدودی دشوار می کند. آرامکو به طور منظم نفت خام و سوخت را از  بزرگترین میادین نفتی و پالایشگاه های اصلی خود حمل می کند.

ردیابی نفتکش‌ها توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری، جریان ثابتی از نفتکش‌ها از جنوب دریای سرخ – از جمله به و از پالایشگاه جیزان در دریای سرخ – در حال تردد و عبور بوده‌اند. یک محموله سوخت به مقصد اردن نیز عبور کرد. با این حال، مشتریان آرامکو تا کنون در ماه جاری هیچ محموله نفتی را از طریق دریای سرخ منتقل نکرده اند، که در مواقع دیگر ممکن است از طریق آبراه از طریق مصر به خریداران در غرب رسیده باشد.

القحطانی گفت که آرامکو همچنین از یک خط لوله میان چند کشور برای ارسال مقداری نفت خام از میادین اصلی خود در شرق به سواحل دریای سرخ استفاده می کند تا از طریق کانال سوئز صادر شود.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌های گردآوری‌شده توسط بلومبرگ، آرامکو در نیمه اول ژانویه به اندازه کل ماه گذشته نفت خام را از پایانه دریای سرخ خود در ینبع به سمت اروپا ارسال کرد. القحطانی گفت: «این همچنین به ما دسترسی و گزینه‌های فوق‌العاده‌ای می‌دهد. ما تقریباً هر روز آن را ارزیابی می‌کنیم.»

از طريق
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا