سیاسی

کامرون از پیشرفت در تلاش برای آتش‌بس در غزه خبر داد

وزیر امور خارجه بریتانیا در پایان سفرش به منطقه گفت که پیشرفت هایی در تلاش برای دستیابی به توافقی برای توقف جنگ در نوار غزه، کمک رسانی بیشتر و آزادی اسرا حاصل شده است.

میدل ایست نیوز: دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، در پایان سفرش به منطقه گفت که پیشرفت هایی در تلاش برای دستیابی به توافقی برای توقف جنگ در نوار غزه، کمک رسانی بیشتر و آزادی اسرا حاصل شده است.

به گزارش «الجزیره» کامرون در استانبول، آخرین مقصد خود در این سفر، خبر داد که رژیم صهیونیستی در حال مطالعه پیشنهاد بریتانیا برای باز کردن بندر اسدود برای ارسال کمک به غزه است، اما وی خاطرنشان کرد که این موضوع برای دستیابی به توافق «نیاز به اعمال فشار زیادی دارد».

کامرون به خبرنگاران گفت: «دستیابی به یک آتش‌بس که در آن جنگ را متوقف می‌کنیم و شروع به بررسی چگونگی کمک‌رسانی و خروج گروگان‌ها می‌کنیم. فکر می‌کنم احتمال رسیدن به آن وجود دارد. این چیزی است که در سفرم درباره آن مذاکره می‌کردم. و من فکر می کنم ما در حال پیشرفت هستیم.»

کامرون در سومین سفر خود به منطقه طی دو ماه گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر رهبران دیدار کرد. وی گفت که در نشست هایی در بیت المقدس، کرانه باختری اشغالی، قطر و ترکیه بر آتش بس دائمی تاکید کرده است.

وی افزود: «من برای چیزی که فکر می‌کنم به نفع همه است، از جمله به نفع اسرائیل، یعنی دستیابی فوری به آتش‌بس، فشار می‌آورم، زیرا تنها در این صورت است که گروگان‌ها می‌توانند بازگردانده شوند. و ما باید از تشدید فاجعه انسانی اجتناب کنیم.»

کامرون از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواست تا نوار غزه را ترک کند تا فرصتی برای راه حل دو کشوری فراهم شود.

وی همچنین گفت که توسل آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری کمکی به پایان دادن به جنگ نخواهد کرد.

کامرون روز گذشته اعلام کرد که در دیدار با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین طرحی را به منظور انتقال از آتش بس موقت به دائم در نوار غزه با هدف ورود کمک ها به این منطقه و آزادی اسرا  ارائه کرده است.

دیوید کامرون در حساب کاربری خود در پایگاه ارتباطات اجتماعی ایکس نوشت هدف از این طرح ارائه یک راه حل سیاسی دراز مدت است که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطینی خواهد بود.

دیویدکامرون همچنین در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم بازگشایی گذرگاه های مرزی و صدور مجوز ورود کامیون های حامل کمک برای ساکنان غزه و اجرای آتش بس فوری بشردوستانه که توقف دائم حملات را در پی داشته باشد تاکید کرد.

وزیر خارجه انگلستان خاطرنشان کرد کشورش به همراه قطر برای رساندن کمک های بیشتر به غزه با یکدیگر همکاری می کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا