اجتماعی

جام ملت های آسیا
«ایمن حسین» مهاجم عراقی در رأس پنج بازیکنی که نگاه‌ها را به خود جلب کرده اند

ایمن حسین مهاجم تیم ملی عراق به همراه چهار بازیکن شاخص دیگر در جام ملت های آسیا 2023 نگاه های کارشناسان را به خود جلب کرده اند.

میدل ایست نیوز: دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در قطر در حالی از فردا آغاز می شود که  تیم ملی عراق  تا به این لحظه عملکردی خیره کننده داشته است  و ایمن حسین مهاجم این تیم که با به ثمر رساندن پنج گل به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار دارد؛ در میان پنج بازیکن شاخص این جام قرار دارد که نگاه ها را به خود جلب کرده اند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، در دیدارهای حذفی یک هشتم نهایی، تیم عراق در حالی قرار است روز دوشنبه در ورزشگاه بین المللی خلیفه به مصاف اردن برود که نام ایمن حسین 27 ساله در میان پنج بازیکن برتر مرحله گروهی انتخاب شده است .

این بازیکن که در سه بازی مقدماتی تیم خود پنج گل به ثمر رسانده است و در صدر جدول گلزنان قرار دارد؛ در جریان پیروزی 2-1 عراق مقابل ژاپن، یکی از نامزدهای اصلی قهرمانی این جام دو گل به ثمر رساند تا «شیرهای بین النهرین» مرحله گروهی را با 3 پیروزی و کسب امیتاز کامل به پایان برسانند.

الشرق الاوسط نوشت: ایمن حسین مهاجم باشگاه نیروی هوایی عراق بدنی تنومند با قد 1.88 سانتیمتر دارد و درحالی که عراق در بازی با ویتنام نیمه نخست را یک بر صفر واگذار کرده بود، در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و گل تساوی را به ثمر رساند و یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد. او جسارت و جرات خود را نشان داد و با به ثمر رساندن پنالتی به دست آمده برای تیم عراق دردقیقه دوازدهم وقتهای تلف شده، برای تیمش یک پیروزی هیجان انگیز با نتیجه 3-2 رقم زد.

دیگر بازیکنان این جام که نگاه ها را به خود معطوف کرده اند؛ عبارتند از مصعب البطاط کاپیتان تیم ملی فلسطین که ثابت کرده است در داخل و خارج از زمین نقشی اساسی دارد. این مدافع راست به لطف دو پاس گل و خلق 8 موقعیت در صدر آمار مسابقات قرار دارد. او با اشاره به جنگ غزه تاکید کرد اعضای تیم ملی فلسطین به قولی که به ملت فلسطین داده اند؛ عمل خواهند کرد.

نفر سوم در میان این فهرست اکرم عفیف، یکی از ستاره‌های تیم ملی قطر است که در قهرمانی این تیم در مسابقات جام ملت های قبلی در سال 2019 نقشی اساسی ایفا کرد. وی نیز با زدن دو گل تیمش در دیدار افتتاحیه و زدن یک گل به تاجیکستان نقش مهمی در تیم قطر دارد.

مهدی قائدی مهاجم تیم ملی ایران نیز دیگر بازیکنی است که می تواند آرزوها و امیدهای ازدست رفته خود را در گذشته، در این بازی ها زنده کند. درخشش این وینگر 25 ساله که قدرت دریبل زنی بسیار بالایی دارد، با به ثمر رساندن دو گل فوق العاده نقش مهمی در پیروزی های تیمش داشته باشد.

«لی کانگ این» بازیکن تیم ملی کره جنوبی و باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه که یورگن کلینزمن او را بازیکن محوری تیمش می داند، ازدیگر ستاره های این جام بوده است که توجهات را هیونگ مینسون کاپیتان کره به سوی خود جلب کرده است. کره ای ها با اتکا به قدرت شوت زنی او از راه دور امیدوارند بتوانند به طلسم شدن قهرمانی های خود از سال 1960 تا کنون پایان دهند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا