سیاسی

تاکید اردن و آلمان بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه

وزیران خارجه اردن و آلمان بر لزوم توقف کشتار فلسطینیان و توقف فوری جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن از جامعه بین الملل خواست همه اقدامات لازم برای اجبار رژیم صهیونیستی به پایبندی به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری و اجرای آن را اتخاذ کند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه اردن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که الصفدی در دیدار با آنالینا بربوک، وزیر خارجه آلمان درباره تلاش ها برای توقف جنگ در غزه و اوضاع فاجعه بار آن رایزنی کرد.

الصفدی توضیح داد که توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه، اولویتی است که باید فورا به عنوان تنها راه پایان این فاجعه انسانی که رژیم صهیونیستی عامل آن است، محقق شود و کمک های کافی وارد و رساندن آن به همه مناطق تضمین شود.

وزیر خارجه اردن گفت که هر گونه رویکرد در آینده برای غزه باید در چارچوبی فراگیر باشد که بر یکپارچگی کرانه باختری، غزه و قدس شرقی تاکید کند و در چارچوب زمانی مشخص و طرحی واضخ برای حل فراگیر درگیری براساس راه حل دو کشوری باشد.

از طرفی دیگر بربوک گفت که همانطور که دیوان بین المللی دادگستری تشویق کرده، دولت اسرائیل باید فورا اجازه ورود کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه را بدهد و شیوه مدیریت عملیات خود را اصلاح کند.

وی افزود که صدها هزار فلسطینی که آواره شدند و اکنون در مراکز سازمان ملل و سایر مراکز حضور دارند، مکان دیگری برای رفتن ندارند.

وزیر خارجه آلمان بر نیاز فوری به آتش بس های بشردوستانه برای رسیدن به آتش بس دائم تا آزادی همه گروگان ها تاکید کد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا