اقتصادی

عراق به دنبال تقویت ناوگان دریایی و خرید 13 کشتی مدرن

وزارت حمل و نقل عراق از آغاز هماهنگی با وزارت برنامه ریزی در خصوص ساخت 13 کشتی مدرن برای تقویت ناوگان دریایی کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از تلاش های خود برای هم‌گام شدن با پروژه های «جاده توسعه» و «بندر فاو» از طریق تقویت ناوگان های دریایی با کشتی های مدرن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه به دنبال تقویت ناوگان های دریایی با کشتی های مدرن است و در خصوص ساخت 13 فروند کشتی برای ناوگان شرکت عمومی حمل و نقل دریایی هماهنگی هایی را با وزارت برنامه ریزی کشور آغاز کرده است.

این وزارتخانه پیرامون ساخت 13 کشتی مدرن خاطرنشان کرد که ساخت دو فروند کشتی عملیاتی شده است و ساخت 5 فروند کشتی نیز با دریافت وام از ژاپن صورت می گیرد و 6 فروند کشتی دیگر نیز در بودجه سرمایه گذاری کشور گنجانده شده است.

در بیانیه وزارت حمل و نقل آمده است که این وزارتخانه دارای 6 کشتی است که ظرفیت 3 کشتی آن 14 هزار تن، یک کشتی 10 هزار تن و دو کشتی دیگر با ظرفیت های مختلف برآورد شده است.

وزارتخانه مذکور اعلام کرد که برای تقویت ناوگان های کشور و هم گام شدن با دو پروژه جاده توسعه و بندر فاو و نیز بندر ام قصر، در صدد انجام مذاکرات جدید است. ضمن آن که شرکت عمومی حمل و نقل دریایی مجوز ورود به تمامی بندرهای جهان را به دست آورده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا