اجتماعیاقتصادی

عراق در جایگاه ششم جهان در هدر دادن مواد غذایی

یک نشریه امریکایی اعلام کرد که عراق در میان کشورهای عربی جایگاه اول و در میان 196 کشور جهان، جایگاه ششم را از لحاظ هدر دادن مواد غذایی به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: نشریه امریکایی « ceoworld» اعلام کرد که عراق در میان کشورهای عربی جایگاه اول و در میان 196 کشور جهان، جایگاه ششم را از لحاظ هدررفت مواد غذایی در سال 2023 به خود اختصاص داده است.

به گزارش «شفق نیوز» نشریه مذکور در گزارش خود اشاره کرد که هدررفت مواد غذایی یک مشکل غذایی به شمار می آید که بر محیط زیست، جامعه و اقتصاد کشورها تاثیر منفی می گذارد.

نشریه امریکایی اعلام کرد که میزان هدررفت مواد غذایی که توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام شده است سالانه حدود 931 میلیون تن برآورد شده است.

در گزارش نشریه « ceoworld» آمده است که 17 درصد از تولیدات مواد غذایی اتلاف می شود که 61 درصد آن در خانوارها، 26 درصد در مراکز خدمات مواد غذایی و 13 درصد دیگر آن در صنایع خرده فروشی به هدر می رود.

نشریه « ceoworld» در گزارش خود اعلام کرد که نیجریه، روسیه، یونان، در جدول بیش ترین هدررفت مواد غذایی، جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و عراق در میان 196 کشور جهان در جایگاه ششم این جدول قرار دارد. اسلوونی و رومانی کمترین هدررفت مواد غذایی را به خود اختصاص داده اند.

در گزارش نشریه مذکور ذکر شده است که سهم هر فرد عراقی در هدررفت مواد غذایی 120 کیلوگرم در سال و مجموع هدررفت مواد غذایی در سال 4.7 میلیون تن برآورد شده است.

بر اساس گزارش نشریه امریکایی، در میان کشورهای عربی، عراق بزرگ ترین کشور از لحاظ هدررفت مواد غذایی به شمار می آید و پس از آن عربستان، لبنان، یمن، سوریه، کویت، قطر، اردن، مصر، الجزایر، تونس و در نهایت لیبی به ترتیب در جایگاه دوم تا دوازدهم قرار دارند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا