سیاسی

نگرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بازگشایی پرونده تحقیقات قضایی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از محاکمه خود و به تعویق انداختن تحقیقات قضایی تمام تلاش‌های مربوط به آزادی اسرا را با شکست مواجه می کند.

میدل ایست نیوز: رسانه های رژیم صهیونیستی همزمان با بررسی بحث ها مربوط به جنگ غزه، بر عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تلاش‌های او برای به شکست کشاندن موضوع مبادله اسرا نزد مقاومت فلسطینی در نوار غزه و به تعویق انداختن تحقیقات قضایی درباره خویش به این بهانه که این تحقیقات به عملکرد نظامی آسیب خواهد رساند؛ متمرکز شده اند.

به گزارش الجزیره،  نمرورد شبیر سرلشکر ذخیره ارتش و فرمانده سابق ستاد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: نتانیاهو می خواهد تا حد امکان توافق برای آزادی اسرا نزد  مقاومت فلسطین به تعویق بیفتد و شاخصها نشان می دهند که او نمی خواهد جنگ پایان یابد.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال 13 تلویزیون این رژیم گفت: نتانیاهو به دلیل شرایط سیاسی خود بسیار نگران پایان یافتن جنگ است و به همین خاطر توافقات مربوط به آزادی اسرا را به شکست می کشاند.

از سوی دیگر، میخائیل شمش، خبرنگار امور سیاسی شبکه کان، نتانیاهو را متهم کرد به بهانه آسیب رسیدن به تلاش های جنگی، تلاش می کند تا تحقیقات «متنیاهوانگلمن»، بازرس کل دولت را (درخصوص اتهاماتش به فساد) به تعویق اندازد.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو از یوسی فوکس  دبیر هیات دولت خواسته است در دیدار خود با بازرس کل دولت  از او بخواهد تحقیقات در مورد پرونده جنگ و همچنین تحقیقات در خصوص دفتر نخست وزیری یا سایر سازمان های امنیتی را به تعویق اندازد.

«نیر دیوری»، خبرنگار امور نظامی شبکه 13 رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد بازرس کل دولت نامه ای را به هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش ارسال کرده است که در آن آمده است: همه مقامات ارشد و نهادهای دولتی مربوطه تحت نظارت هستند و هیچ نیت و قصدی برای مانع تراشی در زمینه تلاش‌های جنگی ارتش وجود ندارد.

این منبع افزود: بازرس کل همچنین نامه ای ویژه به نخست وزیری ارسال کرده و در آن هشدار داده است که آنها به همراه شورای امنیت ملی مورد تحقیق و بازجویی قرار خواهند گرفت و باید تمامی موارد ضبط شده در این خصوص نگهداری شود.

بازرس کل همچنین درخواست کرد سوابق تمام جلسات برگزار شده در خصوص عملکرد ارتش در دوران قبل از جنگ و حین جنگ و تمای تصمیمات اتخاذ شده، مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از قصد بازرس کل دولت برای بررسی عملکرد ارتش در طول جنگ غزه و قبل از آن به شدت انتقاد کرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا