اجتماعیاقتصادی

مشاور نخست وزیر عراق:
60 درصد از جمعیت عراق را در سال 2037، جوانان تشکیل خواهند داد

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق پیش بینی کرد که در سال 2037، 60 درصد از جمعیت عراق را جوانان تشکیل خواهند داد.

میدل ایست نیوز: مظهر محمد صالح مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق امروز شنبه (27 ژانویه) پیش بینی کرد که در سال 2037، 60 درصد از جمعیت عراق را جوانان تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) صالح گفت که برنامه ها و پیگیری هایی از جانب محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای اهتمام پیوسته به نیروی جوانان در کشور وجود دارد به خصوص که بر اساس برآوردها در سال 2037، حدود 60 درصد ساکنان کشور و نیروی کار آن جوانان خواهند بود.

وی افزود که حمایت از نهضت جوانان بر اساس اصول برنامه ریزی شده از جانب شورای عالی جوانان است.

مشاور نخست وزیر عراق ادامه داد که ابتکارات و مسابقات یک عامل انگیزشی برای ایجاد فرصت های موفقیت، کار، ابتکار و نو آوری و توسعه برای جوانان است.

صالح اعلام کرد که این امر در چارچوب سیاست کلی مثبت برای سرمایه گذاری در جنبه انسانی است که یک سرمایه گذاری مهم و اساسی و مبنای شراکت بین حکومت و بخش خصوصی خصوصا توسعه بازار کار مبتنی بر نیروی کار جوان است.

به گزارش «الفرات» دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که بر اساس تصمیم اتخاذ شده در نشست سوم، شورای عالی جوانان فرم مسابقه کشوری برای برنامه جوانان را راه اندازی کرده است که به دنبال انتخاب 100 برنامه جوانان انتخاب شده از میان 100 سازمان و تیم های داوطلبانه و حمایت مالی 3 هزار تا 30 هزار دلاری جوانان است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا