اقتصادی

عراق در صدر فهرست واردکنندگان سیمان از ایران

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان ایران گفت که کشورهای عراق، کویت، افغانستان، پاکستان و سوریه از جمله بارزترین واردکنندگان سیمان ایران هستند.

میدل ایست نیوز: دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان ایران گفت: در ۹ ماه امسال، ۱۰.۵ میلیون تن سیمان به ۲۵ کشور از جمله عراق، کویت، افغانستان پاکستان و سوریه صادر شده است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر الوندیان» در جشن ۹۰ سالگی سیمان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارها، ۱۳میلیون تن صادر شد و ۶۰ میلیون تن مصرف داخل کشور بوده است.

وی افزود: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خاطر همکاری وزارت نیرو در تامین برق و انرژی شاهد رشد تولید در صنعت سیمان هستیم که پیش بینی می شود برای سال آینده نیز وضعیت بهتری را داشته باشیم.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت سیمان ایران با بیان اینکه دهه طلایی در سرمایه گذاری صنعت سیمان دهه ۸۰ است، گفت: ایران به رتبه چهارم جهان صعود کرده بود و اکنون در رتبه ششم در تولید سیمان رسیده ایم.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیون تن در سال تولید سیمان داریم ضمن اینکه ۱۳ پروژه نیمه تمام داریم که اگر به بهره برداری برسد حدود هشت میلیون تن و ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت سیمان سفید اضافه خواهد شد.

این در حالی است که خالد بتال، وزیر صعنت عراق اوایل سال 2024، خودکفایی عراق در تولید سیمان را اعلام کرد.

وی بر لزوم ایجاد یک چشم انداز استراتژیک واضح برای تامین نیاز داخلی و حفظ خودکفایی کشور در زمینه تولید سیمان تاکید کرد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا