سیاسی

گوترش خواستار تداوم تامین مالی اونروا شد

دبیرکل سازمان ملل از کشورهایی که به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی کمک می کنند خواست حمایت و تامین مالی این آژانس را ادامه دهند.

میدل ایست نیوز: پس از اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن کارمندان آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در عملیات طوفان الاقصی و اعلام تعلیق تامین مالی برخی کشورهای کمک کننده به این آژانس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهای مذکور خواستار تضمین تداوم تامین مالی شد.

به گزارش «الجزیره» گوترش دربیانیه ای ضمن آن که اعلام کرد که نگرانی کشورهای کمک کننده را درک می کند و از اتهامات مذکور واهمه دارد، از این کشورها خواست که تداوم حداقل کمک های خود را تضمین کنند.

این در زمانی رخ می دهد که اسکاتلند و آلمان به 8 کشور دیگر پیوستند که در پی اتهامات رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن تعدادی از کارمندان آژانس سازمان ملل متحد در عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر تصمیم به تعلیق بودجه خود کردند.

دیگر کشورهایی که پیش تر کمک های خود را به تعلیق درآورده بودند استرالیا، کانادا، فنلاند، ایتالیا، سوئیس، هلند، بریتانیا و ایالات متحده هستند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا