اقتصادی

مصر فاز نخست خط تجاری با عراق و اردن را اجرایی کرد

وزارت حمل و نقل مصر، فاز اول خط تجارت عربی لجستیک یکپارچه چند وجهی میان مصر، اردن و عراق برای انتقال کالا به بنادر کشورهای اروپایی و امریکایی را اجرا کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل مصر، فاز اول خط تجارت عربی لجستیک یکپارچه چند وجهی میان مصر، اردن و عراق برای انتقال کالا از کشورهای عضو شورای همکاری به بنادر کشورهای اروپایی و امریکایی را اجرا کرد.

به گزارش رووداو، کالا از این خط از طریق بنادر العقبه و نویبع در خلیج عقبه و از آنجا به صورت زمینی از طرق شبه جزیره سیناء و از آنجا به بنادر العریش، شرق پورت سعید، دمیاط و اسکندریه انتقال می یابد و آن مسیری است که بخش زمینی گذرگاه لجستیک العریش است که برای خدمات دریایی مستقیم میان بنادر مصر، اروپا و امریکا استفاده می شود.

گفتنی است فاز نخست این خط با همکاری وزارت حمل و نقل مصر، با وزارت حمل و نقل عراق و اردن اجرایی شد.

کالاها در این خط از طریق کامیون از عراق و اردن به بندر العقبه در اردن منتقل می شوند و سپس کامیون ها از طریق دریا به بندر نویبع منتقل می شوند تا از آنجا به صورت زمینی و از مسیر شبه جزیره سیناء به بنادر شرق پورت سعید، دمیاط و اسکندریه منتقل شوند و سپس برای انتقال به بنادر اروپا و امریکا در کشتی بارگیری شوند.

در فاز دوم این خط تجاری، راه آهن طابا – العریش – بئر العبد – الفردان به طول 500 کیلومتر برای افزایش حجم صادرات کالا کشیده خواهد شد.

این خط از نظر زمان رسیدن سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و از نظر روش‌ها و فرصت‌ها ساده‌ترین خط محسوب می‌شود. همچنین به اتصال اردن، عراق و کشورهای عضو شورای همکاری از طریق بندر دریایی نویبه به بنادر مصر مشرف به دریای مدیترانه و از آنجا به بازار اروپا کمک کرد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا