سیاسی

نگرانی مصر از احتمال عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح

یک شبکه عبری زبان از احتمال عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و نگرانی های مصر از آواره شدن فلسطینیان به شبه جزیره سیناء خبر داد.

میدل ایست نیوز: شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرد که احتمال انجام عملیات نظامی در رفح (جنوب نوار غزه) طی مرحله کنونی جنگ در نوار غزه وجود دارد.

به گزارش العربی الجدید، این شبکه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اخیرا این پیام را به مصر منتقل کرده و مصر نیز نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده است.

این شبکه اشاره کرد که نگرانی های مصر ناشی از این مساله است که هر عملیات نظامی در رفح ممکن است به آوارگی گسترده فلسطینیان به شبه جزیره سیناء منجر شود.

برخی منابع گفته اند که سخن از یک اقدام موقت در میان است و رژیم صهیونیستی پس از پایان عملیات که هنوز تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ نشده، در رفح باقی نخواهد ماند.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به اختلاف نظر میان طرفین، کارگروه های مشترکی میان رژیم صهیونیستی و مصر برای بررسی تحولات و روابط متشنج دو طرف، تشکیل می شود.

یک مسئول بلندپایه در رژیم صهیونیستی، روابط این رژیم با مصر طی هفته های اخیر را به شدت متشنج توصیف کرد و گفت که تنش این چنینی را در روابط دو طرف طی سال های اخیر به یاد نمی آورد.

گفتنی است همین شبکه عبری زبان هفته گذشته گزارش داد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، به تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ نداد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا