اقتصادی

تعدیل بودجه 2024 عراق؛ سقف بودجه 199 تریلیون دینار خواهد ماند

کمیسیون اقتصادی مجلس عراق اعلام کرد که با توجه به تصویب بودجه 3 ساله در کشور، دولت ملزم به تعدیل برخی ارقام در بودجه خواهد بود.

میدل ایست نیوز: معین الکاظمی عضو کمیسیون اقتصادی و مالی مجلس عراق اعلام کرد بودجه سال 2024 در امتداد بودجه سال 2023 و همین طور بودجه سال 2025  قرار دارد و در واقع یک بودجه سه ساله به شمار می آید اما یک بند در این بودجه گنجانده شده است که دولت را به ارائه جدول تعدیلات ارقام پیشنهادی مکلف می کند.

به گزارش الفرات نیوز، الکاظمی تصریح کرد: دولت عراق در حال آماده سازی این تعدیلات شامل هزینه های تولید نفت خام، افزایش بودجه مربوط به کالابرگ ها، افزایش شمار مشمولان تحت حمایت تامین اجتماعی و همچنین افزایش بودجه اختصاص یافته برای خرید محصولاتی نظیر گندم و برنج  و سایر موارد است ضمن آنکه تصمیمات  اتخاذ شده از جانب هیات وزیران مستلزم تامین اعتبارات مورد نیازی خواهد بود که در جدول مالی درج خواهد شد.

الکاظمی افزود: به طور کلی سقف حداکثری بودجه 199 تریلیون دینار باقی خواهد ماند در حالی که این تعدیلات بدون دست بردن در 78 بند موجود در بودجه سه ساله ، به پارلمان ارجاع خواهد شد و توسط کمیته مالی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و آن گاه در صحن پارلمان تصویب خواهد شد .

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا