اقتصادیسیاسی

تلاش نجف اشرف برای احداث منطقه آزاد در مرز عربستان

استانداری نجف اشرف در راستای تنوع بخشیدن به منابع غیر نفتی در کشور به دنبال ایجاد منطقه آزاد در مرزهای خود با عربستان است.

میدل ایست نیوز: استانداری نجف اشرف به دنبال ایجاد منطقه آزاد در مرزهای خود با عربستان است.

به گزارش «الصباح» شهید العارضی مشاور استاندار نجف در امور صنعتی اعلام کرد که استاندار نجف در راستای تنوع بخشی به منابع غیر نفتی در کشور به دنبال ایجاد منطقه آزاد در این استان است به ویژه آن که عراق تنها دارای یک منطقه آزاد در استان بصره است.

العارضی اشاره کرد که کشورهای عربی دارای 120 منطقه آزاد هستند از جمله امارات که دارای 20 منطقه آزاد در کشور است.

وی افزود که مناطق آزاد درآمد های زیادی برای کشور ها دارد که به عنوان مثال حجم درآمدهای امارات از مناطق آزاد سالانه به 100 میلیارد دلار رسیده است.

مشاور استاندار نجف ادامه داد که بر اساس امکان سنجی کارشناسان و متخصصان استان، درآمدهای حاصل از منطقه آزاد در نجف سالانه 160 میلیارد دلار برآورد شده است که این رویکرد می تواند بیکاری در این استان و 4 استان دیگر همسایه را رفع کند.

العارضی پیرامون اهمیت منطقه آزاد در نجف اعلام کرد: اهمیت آن به وجود فرودگاه بین المللی، 4 کارخانه دولتی، 3 هزار کارخانه بخش خصوصی از جمله 100 کارخانه در منطقه دریاچه نجف و کارخانه هایی که تولیدات آن به خارج از کشور از جمله عربستان، قطر، عمان و اردن صادر می شود، بعد سیاسی، دینی و گردشگری این استان و موقعیت مکانی استان نجف بر می گردد که در میان دیگر استان ها قرار دارد. این امور موجب شد که عربستان از باز شدن یک گذرگاه مرزی با عراق از این طریق استقبال کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا