خبر اولسیاسی

محل حمله پهپادی به نیروهای امریکایی
درباره پایگاه نظامی «برج 22» در اردن چه می‌دانیم؟

در پی حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در اردن، موسوم به «برج 22»، سه سرباز امریکایی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: در پی حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در اردن، موسوم به «برج 22»، سه سرباز امریکایی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گزارش «روسیا الیوم» برج 22 که از یک موقعیت راهبردی مهم برخوردار است، در شمال شرقی‌ترین نقطه این کشور، جایی که مرزهای اردن با سوریه و عراق تلاقی دارد، واقع شده است.

اطلاعات کمی در مورد این پایگاه وجود دارد. اما نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده از این مکان برای گذر به سوریه و کمک به مقابله با داعش استفاده کرده‌اند. این پایگاه همچنین در نزدیکی اردوگاه پناهندگان رکبان در مرز عراق و سوریه واقع شده است.

«برج 22» که تعداد کمی از نیروهای امریکایی را در خود جای داده، تنها چند کیلومتر از پادگان التنف، واقع در سوریه، فاصله دارد.

البته بیشتر نیروهای امریکایی در سوریه در شمال شرقی این کشور مستقر هستند، اما تعداد کمی از آنها در جنوب در پادگان التنف استقرار دارند. پایگاه تنف از اکتبر سال ۲۰۲۳، ده‌ها بار هدف قرار گرفته است.

برج 22 به اندازه کافی به محل استقرار نیروهای امریکایی در تنف نزدیک است و می‌تواند به پشتیبانی از این نیروها کمک کند.

ارتش اردن یکی از بزرگترین دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی نظامی خارجی واشینگتن است.

این کشور پادشاهی، میزبان صدها مستشار نظامی آمریکایی است، و یکی از معدود متحدان منطقه‌ای آمریکاست که در طول سال رزمایش‌های گسترده‌ای را با نیروهای آمریکایی برگزار کرده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، واشینگتن صدها میلیون دلار برای کمک به اردن هزینه کرده، تا یک سیستم نظارتی دقیق، موسوم به «برنامه امنیت مرزی» را برای جلوگیری از نفوذ شبه‌نظامیان از سوریه و عراق ایجاد کند.

مشخص نیست که واقعاً چه تعداد نیروی آمریکایی در برج 22 مستقر هستند. همچنین نوع سلاح‌های موجود در این پایگاه و سامانه دفاع هوایی مورد استفاده در آن اطلاعی در دست نیست.

به گزارش «اسوشیتد پرس» حدود 3 هزار سرباز امریکایی در اردن حضور دارند.

«نیویورک تایمز» نیز تأکید کرده که حدود 2 هزار سرباز امریکایی در پایگاه هوایی الازرق اردن حضور دارند که کوماندوها و نیروهای آموزشی در التنف را هم باید به آنها افزود.

شبکه سی‌ان‌ان خبر داده که مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی نتوانسته‌اند حمله پهپاد را دفع کنند.

شب گذشته، شبکه سی ان ان به نقل از برخی مسئولان گزارش داد که 3 سرباز امریکایی طی حمله به مواضع نیروهای امریکایی در مرز اردن و سوریه کشته شدند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) نیز با تایید این خبر اعلام کرد که 3 سرباز در حمله پهپادی به پایگاهی در شمال شرق اردن کشته و 25 سرباز دیگر مجروح شدند.

گفتنی است از 7 اکتبر و آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و جانبداری امریکا از این رژیم، مواضع امریکا در عراق و سوریه هدف حمله قرار می گیرند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا