سیاسی

دستگیری 47 تن در استانبول پس از حمله به یک کلیسا

وزیر کشور ترکیه گفت که مقامات ترکیه دو مرد مسلح را که روز یکشنبه در جریان مراسم عشای ربانی در کلیسایی در استانبول یک نفر را به ضرب گلوله را کشتند، دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه گفت که مقامات ترکیه دو مرد مسلح را که روز یکشنبه در جریان مراسم عشای ربانی در کلیسایی در استانبول یک نفر را به ضرب گلوله را کشتند، دستگیر کردند.

این وزیر پیشتر گفته بود که این حمله که آنکارا آن را محکوم کرد، یکشنبه شب در کلیسای کاتولیک سانتا ماریا در منطقه سارییر استانبول رخ داد و یک شهروند ترکیه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن وی در حین مراسم عشاء ربانی شد.

وزیر کشور ترکیه به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی به بیش از 30 مکان در سراسر استانبول یورش برده و تاکنون 47 نفر را دستگیر کرده اند. وی افزود: این دو مظنون در یکی از عملیات های ضربتی اخیر دستگیر شدند.

یرلیکایا گفت: «هر دو مظنون شهروندان خارجی هستند. یکی از تاجیکستان، دیگری روس و طبق ارزیابی ما از داعش هستند.»

پیشتر داعش با انتشار پستی در تلگرام مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته بود که این حمله در پاسخ به درخواست رهبران این سازمان برای هدف قرار دادن یهودیان و مسیحیان صورت گرفته است.

تصاویر ویدئویی از داخل کلیسا که توسط رویترز تایید شده است، نشان می دهد که دو مرد مسلح نقابدار وارد ساختمان شده و به مردی که جلوی آنها می رفت تیراندازی می کنند. این فیلم نشان می دهد که این دو مرد بلافاصله صحنه را ترک می کنند.

دفتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که وی با کشیش کلیسا و یکی از مقامات محلی حزب حاکم تماس گرفت تا به وی تسلیت بگوید.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، هم این حادثه را تسلیت گفت.

وی گفت: «همبستگی خود را با کلیسای سانتا ماریا در استانبول اعلام می کنم، پس از آن که در جریان عزاداری مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که منجر به کشته شدن یک نفر شد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا