اقتصادی

ضربه شدید به شرکت های امریکایی به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

فروش رستورانهای زنجیره ای امریکایی از جمله دومینوز پیتزا و دیگر برندهای مشهور این کشور در کشورهای مسلمان به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی با کاهشی بسیار چشمگیر مواجه شده است .

میدل ایست نیوز: فروش گروه رستورانهای تحت نظر دومینوز پیتزای امریکا در کشورهای آسیایی طی نیمه دوم سال 2023 به سبب حمایتهای امریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و راه افتادن کارزار تحریم شرکتهای حامی این رژیم،  با کاهشی 8.9 درصدی مواجه شده است.

الجزیره به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: این گروه پیش بینی کرده است با توجه به کاهش فروش آن در کشورهای آسیایی و اروپایی ، سود خالص آن در نیمه نخست سال 2024 قبل از کسر مالیات  بین 57.42 میلیون  تا 59.4 میلیون دلار امریکا  کاهش یابد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت : گروه امریکایی پیتزای دومینوز آخرین قربانی پیوستن به فهرست رو به رشد برندهای آمریکایی نظیر مک دونالد، استارباکس و کوکاکولا است که فروش آنها در بازارهای آسیایی به علت وجود تعداد زیاد مسلمانان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است .

دان میگ، مدیرعامل دومینوز پیتزا با اشاره به نوسانات و آشفتگی هایی که این شرکت با آن مواجه شده است؛ تصریح کرد این کاهش فروش به علت افزایش احساسات ضد امریکایی در برخی از مناطق آسیایی است به طوری که به عنوان مثال بسیاری از برندهای آمریکایی به ویژه در مالزی تحت تأثیر رویدادهای جاری در خاورمیانه هستند.

وی تاکید کرد مصرف کنندگان در کشورهایی مانند مصر و اردن به دنبال رستورانهای جایگزین هستند و از خرید کردن از  فست فودهای زنجیره ای امریکایی اجتناب می کنند و تمایلی به خرید محصولات خانگی با برندهای امریکایی ندارند به طوریکه این رویکرد  از بازارهای اصلی شرق آسیا هم فراتر رفته است و بر فعالیتهای شرکتهای بین المللی تاثیر گذاشته است.

گفتنی است بسیاری از شهروندان کشورهای اسلامی و عربی در واکنش به جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه،  کارزارهایی را برای تحریم محصولات کشورهای حامی رژیم اشغالگر به راه انداخته اند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا