سیاسی

هشدار اردن و مصر درباره تداوم وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر درباره تداوم وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و خطرات ادامه تشدید تنش های نظامی هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز دوشنبه (29 ژانویه) درباره تداوم وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و خطرات ادامه تشدید تنش های نظامی که امنیت منطقه ای را در معرض تهدید های فزاینده قرار می دهد هشدار دادند.

به گزارش «آناتولی» بر اساس بیانیه های جداگانه دیوان پادشاهی اردن و ریاست جمهوری مصر این اظهارات در گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور مصر با پادشاه اردن ایراد شد.

دیوان پادشاهی اردن در بیانیه خود اعلام کرد که عبدالله دوم و السیسی بر اهمیت ادامه هماهنگی های نزدیک بین دو کشور و تداوم اعمال فشار برای دستیابی به آتش بس در غزه، محافظت از غیرنظامیان و تضمین رساندن کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن دو کشور همچنین بر رد کامل هر گونه تلاش برای کوچ اجباری مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و ضرورت بازگشت مردم غزه به خانه های خود تاکید کردند.

پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر درباره تداوم وخامت اوضاع فاجعه بار انسانی در نوار غزه هشدار دادند و در این خصوص از جامعه جهانی خواستار اقدام فوری شدند.

از طرفی در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است که السیسی در گفت وگو با عبدالله دوم حمله تروریستی به یکی از مواضع در مرزهای اردن و سوریه را محکوم کرد.

بر اساس بیانیه مذکور دو طرف درباره تلاش های جاری برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه فوری به مردم آن تبادل نظر کردند.

عبدالله دوم و السیسی در پایان درباره خطرات تداوم تشدید تنش های نظامی که امنیت منطقه ای را در معرض تهدیدهای فزاینده قرار می دهد هشدار دادند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا