اقتصادی

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر در عربستان سعودی

دوازهمین نمایشگاه سه روزه  بین المللی گردشگری و سفر در شهر جده عربستان از روز یکشنبه آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: شهر جده عربستان سعودی میزبان نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر با مشارکت بیش از 250  شرکت داخلی و بین المللی از جمله سازمان های گردشگری، شرکت های بخش خصوصی، هوانوردی، هتل ها، گردشگاه ها و شماری از شرکت های متخصص در بخش گردشگری است.

به گزارش الشرق الاوسط، این نمایشگاه با عنوان «سوپر دوم» که از روز یکشنبه آغاز به کار کرده است، در زیر بزرگترین گنبد کروی شکل بدون ستون در جهان، واقع در غرب این کشور برپا شده است و تاکنون شاهد بازدید بیش از 40 هزار گردشگر و علاقمندان و متخصصان امور گردشگری و همچنین شرکت های جدید از چند کشور شامل مصر، تونس، مغرب، اردن، بوسنی و هرزگوین، چاد، جمهوری موریس ، قبرس، مجارستان، گرجستان و  دیگر شرکت ها بوده است .

مایا حلفاوی رئیس کمیته برگزار کننده این نمایشگاه تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه یک رویداد و چشم انداز جدید به بخش گردشگری و فرصتی بسیار مناسب برای شرکتها و موسسات به منظور تقویت فعالیت ها و افزایش حضورشان در بازار روبه رشد عربستان سعودی است.

این مقام عربستان سعودی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه امکان ارتباط با خریداران و ارائه خدمات و تولیدات را به شکل مستقیم و موثر فراهم خواهد کرد و فرصتی ایده آل برای شرکت ها و  مؤسسات  فعال در عرصه سفر و گردشگری با هدف تقویت تجارت خود خواهد بود. این نمایشگاه محل عرضه مجموعه گسترده ای از محصولات است که امکان ارائه خدمات و عرضه تولیدات را برای عموم و به طور خاص علاقمندان به سفر فراهم کرده است.

غاده شلبی معاون وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر نیز  در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه شمار گردشگران بازدیدکننده از مصر در سال گذشته حدود 15 میلیون نفر بوده است؛ تصریح کرد کشورش قصد دارد  برای جذب 30 میلیون گردشگر در سال 2028  برنامه ریزی کند و به همین خاطر امکاناتی را در اختیار گردشگران و سرمایه گذاران قرار خواهد داد که از این جمله می توان به صدور روادید گردشگری پنج ساله به ارزش 700 دلار از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های خارج از کشور و ارائه خدمات الکترونیکی روادید به ملیت های مختلف اشاره کرد.

گفتنی است در نمایشگاه سه روزه  گردشگری و سفر در شهر جده عربستان ، علاوه بر نمایان ساختن فرصت های سرمایه گذاری در این بخش، کارگاه های آموزشی درباره راهبردهای بهره مند شدن از سفرهای استثنایی برگزار می شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا