اجتماعی

جام ملت های آسیا
سوت زنی فغانی و شکست عراق به روایت رسانه ایرانی «ورزش سه»

پایگاه خبری «ورزش سه»، رسانه ورزشی ایران، در گزارشی به انتقادات عراقی‌ها از داوری علیرضا فغانی، داور ایرانی که با سهمیه استرالیا در بازی‌های جام ملت‌های آسیا  سوت می‌زند پرداخت.

ميدل ايست نيوز: پایگاه خبری «ورزش سه»، رسانه ورزشی ایران، در گزارشی به انتقادات عراقی‌ها از داوری علیرضا فغانی، داور ایرانی که با سهمیه استرالیا در بازی‌های جام ملت‌های آسیا  سوت می‌زند پرداخت.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که هواداران عراقی مشغول جشن گرفتن گل ایمن حسین، آقای گل این رقابت‌ها بودند، علیرضا فغانی نزد مهاجم بلندقامت عراق رفت و با چشمانی غضب آلود، کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز رنگ را پیش چشمان مهاجم عراقی به نمایش گذاشت.

این رسانه افزود: این اقدام، واکنش علیرضا فغانی به شادی ایمن حسین بود که آن را توهین‌آمیز و تحریک کننده ارزیابی کرده بود. ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل دوم عراق در دیدار مقابل اردن در گوشه‌ای از ورزشگاه و یه سمت هواداران اردنی روی زمین نشست و کاری شبیه به آنچه نواک جوکوویچ بعد از قهرمانی در گرنداسلم‌ها می‌دهد را به نمایش گذاشت و شروع به کندن چمن و خوردن آن کرد.

البته به نظر می‌رسید کار ایمن حسین در تلافی حرکت بازیکنان اردن بعد از گلزنی در نیمه اول به عراق است که حرکتی شبیه به غذا خوردن را در گوشه‌ای از ورزشگاه به اجرا درآورده بودند. به این ترتیب بهترین گلزن مسابقات، دیدار بعدی عراق در مرحله یک چهارم نهایی را از دست خواهد داد؛ مسابقه عراق و اردن در نهایت حساسیت در حال برگزاری است.

این اتفاق با اعتراض شدید عراقی‌ها همراه شد و حتی از بعد از بازی و با حذف این تیم از جام ملت‌ها، اعتراض‌ها به اوج خودش رسیده است.

«ورزش سه»  ادامه داد که علیرضا فغانی امروز چهره ویژه بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های عراق و اردن بود که کارت قرمزش برای ایمن حسین، زننده گل دوم عراقی‌ها، سرنوشت را برای این تیم تغییر داد.

این گزارش افزوده: فغانی علاوه بر بازی امروز، در سالیان اخیر هم قضاوت‌های متعددی در مسابقات تیم ملی عراق داشته که آخرین آن مربوط به سال 2016 و بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل استرالیاست که کانگروها موفق به کسب پیروزی دو بر صفر شدند.

بر اساس این گزارش، پیش از آن هم فغانی در دومین بازی عراق در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2015 مقابل ژاپن قضاوت کرد که در آن بازی هم عراقی‌ها با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و قبل‌تر هم در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در دیداری که سال 2013 انجام شد، این داور ایرانی قضاوت بازی عراق و استرالیا را برعهده داشت که کانگروها توانستند به برتری برسند.

این خاطرات تلخ از قضاوت‌های فغانی برای عراقی‌ها امروز با اخراج ایمن حسین و در ادامه شکست آنها مقابل اردن و حذف از جام ملت‌های آسیا تکمیل شد تا اینستاگرام او مورد حمله قرار بگیرد.

در فضای مجازی هواداران فوتبال عراقی پیام‌های زیادی منتشر کردند و به انتقاد از فغانی پرداختند اما در این بین یکی از کاربران عراقی قضاوت داور سرشناس فوتبال ایران را به عنوان یک تلافی در نظر گرفت.

آنها عقیده دارند که تصمیمات او اشاره به نحوه قضاوت ویلیامز استرالیایی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ میان عراق و ایران دارد و اخراج ایمن حسین نزدیک‌ترین صحنه به اخراج مهرداد پولادی در جریان این دیدار تاریخی آسیا بود.

خسوس کاساس در جریان کنفرانس خبری پس از این بازی عنوان کرد: تصمیم داور برای اخراج ایمن حسین، بهترین گلزن مسابقات، پشت خروج ما از مسابقات است.

وی افزود: بخشی از مسئولیت این باخت بر عهده من است، اما کارت قرمز به ایمن حسین دلیل اصلی حذف از رقابت‌هاست.

سرمربی عراق درباره عملکرد تیمش در این مسابقه گفت: در دو نیمه بهتر از حریف بودیم اما حریف با خطای دفاعی ما پیش افتاد. ما در نیمه دوم به بازی برگشتیم.

کاساس بار دیگر به اخراج ایمن حسین اشاره کرد و گفت: بازیکنان اردنی برای جشن گرفتن گل اول زمان زیادی صرف کردند، اما زمانی که ایمن حسین گلزنی کرد، از زمین اخراج شد.

این کنفرانس مطبوعاتی شاهد انتقادات تند از کاساس و بحث‌هایی بین او و رسانه‌های عراقی بود که معتقد بودند تیم ملی عراق از نظم و انضباط خوبی برخوردار نیست، اما کاساس در نهایت از پاسخ به برخی سوالات خودداری کرد تا تعداد زیادی از نمایندگان رسانه‌های عراق سالن کنفرانس مطبوعاتی را ترک کنند.

کاساس در پایان سخنان خود گفت: هدف من هدایت تیم ملی عراق به جام جهانی 2026 است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا