اقتصادی

متوقف شدن پروژه احداث نیروگاه برق آبی رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه

طرح احداث نیروگاه برق آبی الجلیل در فلسطین اشغالی متوقف شده است و بسیاری از مهندسان شاغل در این طرح به علت جنگ منطقه را ترک کرده اند.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی گلوبس رژیم صهیونیستی، جنگ غزه باعث شده است  70 مهندس شرکت امریکایی جنرال الکتریک، اسرائیل را ترک کنند که این مساله منجر به تعطیلی و اختلال در ساخت پروژه  فعال در زمینه انرژی های تجدید پذیر موسوم به «کوخاو هایاردن» در شهر الجلیل شده است.

گفتنی است طرح مذکور یک پروژه انرژی برق آبی به ارزش 1.7 میلیارد شیکل (466 میلیون دلار) است که رژیم صهیونیستی ملزم به تامین مالی 94 درصد از این  پروژه است.

به گزارش الجزیره، صندوق «نوی» که 60 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد، اعلام کرد جنگ در ابتدا به خروج تعدادی از کارمندان و مهندسان شرکت جنرال الکتریک منجر شد که برخی از آنها بازگشتند و بسیاری هم دیگر بر نگشتند. با این حال شرکت مذکور در پی جذب کارگران جایگزین است تا بتواند در آینده ای نزدیک فعالیت‌های خود را از سر گیرد اما به گفته منابع حرفه ای، تاخیر در جدول زمان بندی شده  برای تکمیل این طرح ممکن است ماه‌ها به طول انجامد.

بنا به گزارش ماه گذشته روزنامه جروزالم پست، بر اساس داده ها و آمار وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، در نتیجه ممانعت از ورود کارگران فلسطینی به اراضی داخل خط سبز برای کار کردن، اقتصاد این رژیم روزنامه به میزان 3.1 میلیارد «شیکل» معادل 820 میلیون دلار متضرر می شود.

به نوشته این روزنامه، 96 درصد از انرژی های تجدید پذیر در سرزمین‌های اشغالی از خورشید، 3 درصد از انرژی باد و تنها یک درصد از منابع دیگر از جمله نیروگاه برق آبی تامین می شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا