سیاسی

دعوت از نخست وزیر عراق برای سفر به تونس

سفیر تونس در بغداد در دیدار با نخست وزیر عراق پیام دعوت رسمی نخست وزیر تونس را به وی ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در دفتر خود در بغداد از شکری اللطیف سفیر جمهوری تونس در این کشور استقبال کرد.

السودانی و سفیر تونس در این دیدار افق های همکاری مشترک میان دو کشور و راه های تقویت همکاری ها در زمینه ها و سطوح مختلف را به گونه ای که به نفع ملت های هر دو کشور باشد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش دفتر نخست وزیری عراق، شکری اللطیف در این دیدار، درود و سلام احمد صلاح الحشانی نخست وزیر تونس را به همتای عراقی خود ابلاغ و از موضعگیری های عراق و تمایل صادقانه این کشور برای گسترش شراکت راهبردی و تقویت دوستی ها میان دو کشور  که مورد تاکید قیس سعید رئیس جمهور تونس نیز هست قدردانی کرد.

سفیر تونس در این دیدار، پیام کتبی الحشانی نخست وزیر کشورش را در خصوص دعوت از محمد شیاع السودانی برای سفر به تونس با هدف بررسی راه های متنوع‌سازی زمینه‌های همکاری و رساندن این همکاری ها به بالاترین سطح و  رویکرد فعالیت مشترک سازنده، تسلیم نخست وزیر عراق تاکید کرد.

السودانی نیز با قدردانی از دعوت همتای تونسی اش و تاکید بر  اهمیت موضعگیری تونس در قبال آرمان فلسطین و حمایت های متقابل در محافل بین المللی اعلام کرد در سریعترین زمان ممکن این دعوت را اجابت خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در پایان از شرکت های تونسی برای مشارکت در پروژه های و فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت ها در عراق دعوت کرد و  اهمیت تکامل اقتصادی و موفقیت آمیز بودن نشست های آتی کمیته عراق و تونس در بغداد را مورد تاکید قرار داد.

منبع
دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا