سیاسی

هنیه از دریافت طرح مبادله اسرا خبر داد

رئیس دفتر سیاسی حماس با اعلام دریافت پیشنهاد نشست پاریس درباره مبادله اسرا، گفت که اولویت توقف حملات به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این منطقه است.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبس حماس گفت که پیشنهادی که در نشست «پاریس» مطرح شد را دریافت کردیم و آن را برای پاسخ دادن بررسی می کنیم.

به گزارش الجزیره، وی گفت که پاسخ ما به این پیشنهاد بر این قاعده خواهد بود که اولویت توقف حملات به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این منطقه است.

هنیه افزود که حماس از بررسی هر ایده ای جدی استقبال می کند به شرط اینکه منجر به توقف فراگیر حملات و تامین سرپناه برای آوارگان شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که از بررسی هر ابتکاری که منجر به بازسازی غزه شود، استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبادل جدی اسرا، آزادی اسرای ما را تضمین می کند، گفت که از نقش برادران در مصر و قطر برای دستیابی به توافق آتش بس پایدار در غزه در جهت پایان جنگ قدردانی می کنیم.

پیش از این، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت: مذاکراتی که روز یکشنبه در پاریس پایتخت فرانسه در خصوص توافق احتمالی مبادله اسرا بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام شد، شاهد پیشرفت بوده است و دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند تا به معادله ای برای پایان دادن همیشگی به نزاع برسند.

نخست وزیر قطر در خصوص شرایطی که حماس برای ازسرگیری مذاکرات تعیین کرده است، خاطرنشان کرد که جنبش قبل از آغاز مذاکرات نیازمند توقف کامل درگیری است، اما من معتقدم که ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ممکن است به آتش‌بس دائمی در آینده بینجامد، و این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.

وی افزود: معتقدم آنچه در حال حاضر در غزه شاهد آن هستیم منجر به بازگشت اسرا نخواهد شد و دیروز پیشرفت خوبی در بازگشت امور به مسیر اصلی داشتیم.

اما وی با تاکید بر اینکه این وضعیت به معنای دستیابی به توافق سریع نیست، گفت: دولت قطر این پیشنهادها را به حماس ارائه خواهد کرد به این امید که حماس با آنها موافقت کند، زیرا این تنها راه توقف جنگ و بازگشت «گروگان»هاست

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا