اقتصادی

عدم موضع‌گیری مقامات عراقی درباره ممنوعیت صادرات دام به چین

چین در حالی از ممنوعیت واردات دام از عراق به علت بیماری دامی خبر داده است که مقامات عراقی در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده اند.

میدل ایست نیوز: پس از آنکه چین واردات مستقیم و غیر مستقیم دام از عراق را به سبب شیوع بیماری «زبان آبی» ممنوع کرد، بحث ها درباره این بیماری و خطرات آن بالا گرفته، در حالی که مقامات بغداد در این خصوص موضعگیری رسمی نداشته اند.

به گزارش الحره، اداره گمرک چین اخیرا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد طبق گزارش عراق به سازمان جهانی بهداشت مبنی بر شیوع بیماری دامی موسوم به «آبی زبان» در بین گوسفندان، پکن هرگونه واردات دامی و محصولات مرتبط با آنرا از عراق ممنوع کرده است.

چین پیشتر نیز واردات دام از کشورهای هلند و بلژیک را به خاطر شیوع این بیماری ممنوع کرده بود اما مقامات عراقی تا کنون در این خصوص اظهارنظر و موضع‌گیری رسمی نکرده اند.

ثائر صبری حسین، رئیس اداره دامپزشکی وزارت کشاورزی عراق در گفت‌وگو با سومریه نیوز در این باره گفت: این اداره دو ماه پیش مواردی از ابتلا به بیماری «زبان آبی» را که یک حشره عامل انتقال آن به حیوانات نشخوار کننده به ویژه گوسفندان است؛ ثبت کرده است.

صبری حسین با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در دام های آلوده حدود یک درصد است، در ادامه تصریح کرد: مبارزه با حشره ناقل این بیماری تشدید شده و این بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و تحت کنترل است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، این بیماری خطری را متوجه سلامت عمومی انسان ها نمی کند چرا که این ویروس از طریق تماس با حیوانات یا پشم آنها یا مصرف شیر به انسان منتقل نمی شود.

منبع
الحره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا