اقتصادی

عراق در جایگاه سوم بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا از ترکیه

اداره آمار ترکیه خبر داد که عراق در فهرست بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا از ترکیه در ماه دسامبر، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: اداره آمار ترکیه اعلام کرد که عراق در میان کشورهای جهان در فهرست بزرگ ترین واردکنندگان کالا از ترکیه در ماه دسامبر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «شفق نیوز» اداره آمار ترکیه امروز چهارشنبه (31 ژانویه) اعلام کرد که صادرات ترکیه در ماه دسامبر با افزایش 0.4 درصدی در مقایسه با همان ماه در سال 2022، 23 میلیارد دلار و واردات ترکیه با کاهش 11 درصدی در مقایسه با دسامبر 2022، 29 میلیارد و 39 میلیون دلار برآورد شده است.

داده های گزارش اداره آمار ترکیه بیانگر این است که آلمان، با یک میلیارد و 679 میلیون دلار، امریکا با یک میلیارد و 314 میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و 254 میلیون دلار، بریتانیا با یک میلیارد و 217 میلیون دلار، ایتالیا با یک میلیارد و 22 میلیون دلار به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم فهرست بزرگ ترین وارد کنندگان کالا از ترکیه در ماه دسامبر 2023 قرار دارند.

این اداره افزود که پنج کشور مذکور 28.2 درصد از مجموع صادرات ترکیه در ماه دسامبر 2023 را به خود اختصاص داده اند.

عراق بیش تر کالا ها و مواد غذایی مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه خصوصا ترکیه و ایران وارد می کند و حجم کمتری از واردات عراق از کشورهای منطقه و اردن است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا