اقتصادیسیاسی

برگزاری میزگرد «امنیت و آینده انرژی در عراق» با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور عراق تاکید کرد آینده انرژی یکی از مسائل مورد اهتمام عراق و کشورهای جهان است و مراکز مطالعاتی گوناگونی در حال کار روی این موضوع هستند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در میزگردی با عنوان «امنیت و آینده انرژی در عراق» که به همت بخش برنامه ریزی و توسعه دفتر ریاست جمهوری و هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو برگزار شد؛ تاکید کرد که آینده انرژی برای کشورها جنبه اساسی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی با بیان اینکه موضوع انرژی بخش زیادی از اهتمام و توجه کشورها را به خود جلب کرده است، عنوان کرد: موسسات تحقیقاتی و مراکز مطالعاتی به دلیل اهمیت این موضوع در حال و آینده برای کشورهای تولیدکننده نفت، در حال کار بر روی این موضوع هستند.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: امروزه تلاش جهان در راستای حفظ  پاکیزگی محیط زیست و توسعه قابلیت های کار و فعالیت در زمینه انرژی های تجدید پذیر و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی تا جای ممکن است.

عبداللطیف رشید تصریح کرد: عراق به بسیاری از منشور های بین المللی مرتبط با محیط ‌زیست و پاکیزگی آن متعهد و پایبند است و بر تقویت تلاش‌ها برای حفظ محیط ‌زیست، تنوع بخشی به منابع درآمد و توسعه کار و فعالیت در عرصه های مختلف با هدف کاهش وابستگی اساسی به نفت در مدیریت بودجه کشور تاکید دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماموریت پژوهشگران و کارشناسان، پخته کردن برنامه ها و اهداف نهادهای دولتی و توسعه کار و فعالیت‌های آنها در چارچوب دستیابی به اهداف برنامه دولت است که به دنبال پیشرفت در این زمینه ها هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا