اقتصادی

رئیس بانک مرکزی عراق: مجازات بانک‌های عراقی کذب است

رئیس کل بانک مرکزی عراق مجازات برخی بانک‌های عراقی توسط وزارت خزانه داری امریکا را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس کل بانک مرکزی عراق هرگونه تصمیم وزارت خزانه داری امریکا برای مجازات تعدادی از بانک های عراقی به استثنای بانک الهدی و رئیس هیئت مدیره آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، علی العلاق در گفت‌وگو با این خبرگزاری تصریح کرد: بانک مرکزی، جلوی دریافت دلار توسط  تعدادی از بانک ها و شرکت ها را به دلیل عدم رعایت الزامات و قوانین گرفت.

وی افزود: بانک ها می توانند برای  ورود به معاملات خارجی خود در وضعیت خود بازنگری و تعهدات لازم را انجام دهند.

رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به  اینکه پلتفرم الکترونیکی در سال جاری تکمیل خواهد شد؛ تاکید کرد بانک مرکزی مدام در حال بررسی و نظارت بر بانک به منظور رعایت استاندارهای لازم است و بانک‌هایی که این معیارها را رعایت می کنند؛ اجازه دریافت دلار را خواهند داشت.

العلاق با اشاره به ورود بانک مرکزی عراق به مراحل پایانی سازماندهی نقل و انتقالات خارجی بانک‌ها خاطر نشان کرد: بانک هایی که در خصوص آنها رای صادر می شود فقط نمی توانند دلار بگیرند و قادر خواهند بود به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهند.

وی افزود: وزارت خزانه داری امریکا از وضع مقررات بانک مرکزی برای بانک‌ها شامل شروط و معیارهای نقل و انتقالات خارجی و گشایش حساب نزد بانک‌های معتبر بین المللی تمجید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا