سیاسی

آخرین تحولات در غزه محور مذاکرات نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی امریکا

نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی امریکا درباره آخرین تحولات در غزه و تلاش های متداوم برای دستیابی به توافق درباره اسیران گفت و گو کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر در واشنگتن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا دیدار و درباره آخرین تحولات در غزه گفت و گو کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا به خبرنگاران اعلام کرد که سالیوان و بن عبدالرحمن برای رایزنی درباره آخرین تحولات بین رژیم صهیونیستی و حماس در غزه دیدار کردند.

کربی خاطرنشان کرد که در این دیدار تلاش ها برای دستیابی به توافق درباره اسیران مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و کاخ سفید پیرامون این دیدار به زودی بیانیه ای صادر خواهد کرد.

وی اعلام کرد که قرار است که مشاور امنیت ملی امریکا با خانواده های اسیران امریکایی در نزد حماس دیدار داشته باشد.

نخست وزیر فطر در شامگاه سه شنبه اعلام کرد که مذاکراتی که به دنبال رسیدن به توقف دائم کشتار در غزه و آزادی گروگان ها است، در بازگرداندن امور به جای اصلی خود و دست کم ایجاد شرایطی برای جلو رفتن کارها، پیشرفت خوبی داشته است.

بن عبدالرحمن طی سخنان خود در مراسمی که توسط مرکز تحقیقات شورای آتلانتیک در واشنگتن برگزار شد گفت: ما در مقایسه با چند هفته گذشته هم اکنون در شرایط بهتری هستیم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا