سیاسی

رئیس سی آی ای:
کلید امنیت خاورمیانه در تعامل با پرونده ایران است

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA)، در مقاله‌ای به چالش‌های امنیتی پیش روی امریکا در جهان پرداخته و از جمله کلید امنیت رژیم صهیونیستی و منطقه خاورمیانه را تعامل با موضوع ایران دانسته است.

میدل ایست نیوز: ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA)، در مقاله‌ای در نشریه «فارن افرز»، به چالش‌های امنیتی پیش روی امریکا در جهان پرداخته و از جمله کلید امنیت رژیم صهیونیستی و منطقه خاورمیانه را تعامل با موضوع ایران دانسته است.

به گزارش «المیادین» رئیس سی‌آی‌ای در این مقاله که روز سه‌شنبه در «فارن افرز» منتشر شد نوشت: «ایران با این بحران [جنگ غزه] جسورتر شده و به نظر می‌رسد در همان حال که برنامه اتمی خود را گسترش می‌دهد و به تهاجم روسیه کمک می‌کند، برای جنگ تا آخرین گروه نیابتی هم آماده است».

برنز با بیان اینکه زمان زیادی از چهار دهه گذشته را در خاورمیانه بوده یا صرف آن کرده است، هشدار داد که به ندرت شاهد وضعیتی «پیچیده‌تر یا انفجاری‌تر» از امروز بوده است.

او با اشاره به چالش‌ها و دشواری‌های جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، یادآور شد که به دنبال این بحران انصارالله مورد حمایت ایران حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را آغاز کردند و «همچنان خطر تشدید تنش در جبهه‌های دیگر هم هست».

رئیس سی‌آی‌ای در مقاله خود در فارن افرز تاکید کرده با اینکه امریکا مسئول انحصاری حل هیچ یک از مشکلات خاورمیانه نیست، اما «هیچ یک از آنها هم بدون رهبری فعال ایالات متحده نه تنها قابل حل، که قابل مدیریت نیست».

یک روز پیشتر نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، هشدار داد که شرایط منطقه خاورمیانه از سال ۱۹۷۳ به این سو تا این حد خطرناک نبوده است.

همچنین مقاله رئیس سی‌آی‌ای در حالی منتشر شده که رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد درباره چگونگی واکنش به حمله‌ای که به کشته شدن سه نظامی امریکایی در اردن منجر شد تصمیم خود را گرفته است.

از طريق
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا