سیاسی

بلومبرگ خبر داد:
اردوغان ماه آینده به قاهره می‌رود

خبرگزاری بلومبرگ نوشت که رئیس جمهور ترکیه پس از گذشت بیش از 10 سال از تیرگی روابط، ماه آینده به مصر سفر می کند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «بلومبرگ»، چهارشنبه، به نقل از مقامات آگاه ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ماه آینده در تلاش برای احیای روابط پس از گذشت بیش از 10 سال تیرگی روابط با مصر، به قاهره سفر خواهد کرد.

به گزارش العربیه، این گزارش می‌افزاید که انتظار می‌رود مذاکرات بین اردوغان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان در غزه و اقداماتی که می‌توان برای پایان دادن به جنگ انجام داد، متمرکز شود.

صالح موطلو، سفیر ترکیه در مصر در گفت‌وگوی ویژه با برنامه «در مصر اتفاق می‌افتد» در شبکه «ام بی سی مصر» تاکید کرد که در نشست آتی میان دو رئیس جمهوری به موضوع جنگ غزه پرداخته خواهد شد و ترکیه از مصر حمایت می‌کند.

او گفت که ترکیه از موضع مصر در قبال کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها حمایت کرد، زیرا در این زمینه حق با مصر است و ترکیه کاملاً با ایده [کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها] مخالف است.

سفیر ترکیه در قاهره افزود: «باید از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی، صلح و امنیت پایدار در فلسطین برقرار شود و هر چه سریعتر آتش‌بس حاصل و از ساکنان غزه حمایت و پشتیبانی شود.

رئیس جمهوری مصر در سپتامبر گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در دهلی نو پایتخت هند با اردوغان همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد.

نزدیکی قاهره و آنکارا 10 سال پس از آن صورت می‌گیرد که روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 2013 قطع شده بود.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا