سیاسی

عزم وزارت کشور عراق برای ساماندهی سلاح در جامعه و جمع آوری سلاحهای غیر قانونی

وزارت کشور عراق به منظور تشویق شهروندان این کشور به تحویل سلاحهای خود شروع به خرید سلاح و تاکید کرده است در مرحله بعدی اقدام به بازرسی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق در چارچوب مرحله دوم طرح انحصار و محدود کردن سلاح در دستان دولت، اعلام کرد مبلغی بالغ بر یک میلیارد دینار به هر استان به منظور خرید سلاح های سبک و نیمه سنگینی که در دست شهروندان است؛ اختصاص داده است.

به گزارش الفرات نیوز، عادل الخالدی معاون وزیر کشور در امور پلیس در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: این طرح یکی از مهمترین طرحهای دولتی است که می تواند تاثیرات و بازتاب های زیادی داشته باشد  که مهمترین آن جمع آوری سلاحهای بی ضابطه در جامعه و در نتیجه فائق آمدن بر همه اشکال وجود تسلیحات در دست غیر نظامیان است.

وی با بیان اینکه در این هفته شاهد راه اندازی فرم ثبت سلاح های شهروندان به عنوان بخشی از فاز نخست این طرح بودیم؛ تاکید کرد: مرحله دوم این طرح شامل خرید سلاحهای نیمه سنگین ​​از شهروندان پس از تشکیل کمیته ای برای تعیین مهم ترین دستورالعمل ها و مبالغ مورد نیاز برای خرید این تسلیحات است به گونه ای که برای اجرای این مرحله یک میلیارد دینار به هر استان اختصاص داده شده است.

سرتیپ منصور علی سلطان، گزارشگر کمیته ملی سازماندهی تسلیحات و کنترل آن در دست دولت اعلام کرد: طرح  منحصر کردن سلاح در دستان دولت، بخشی ازیک طرح سه مرحله ای است که مرحله پایانی آن  پس از ثبت نام در فرمهای مخصوص و سپس خرید سلاحهای نیمه سنگین، شامل مرحله بازرسی و بررسی دقیق مجوزهای نگهداری اسلحه برای شهروندان است تا اقدامات قانونی در خصوص افرادی که به ثبت سلاحهای خود طبق قانون حمل سلاح مبادرت نکرده اند؛ انجام گیرد.

منصور سلطان در ادامه با اشاره به اینکه 697 مرکز برای ثبت سلاح ها در نظر گرفته شده است، نحوه تکمیل فرم الکترونیکی و مراحل ثبت و تحویل سلاحهای شهروندان در پایگاه «اور» را تشریح کرد.

گفتنی است پس از آنکه مردم عراق به مبارزه همه جانبه با گروه تروریستی داعش روی آوردند هنوز بسیاری از سلاحها در دستان مردم باقی مانده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا