سیاسی

قطع حمایت مالی از اونروا بیش از 200 هزار فلسطینی در لبنان را تهدید می‌کند

قطع حمایت مالی برخی کشورها از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، آینده بیش از 200 هزار پناهجوی فلسطینی در لبنان را تهدید می‌کند.

میدل ایست نیوز: تصمیم امریکا و برخی کشورهای غربی برای قطع حمایت مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» آینده بیش از 200 هزار پناهجوی فلسطینی در لبنان که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را تهدید می‌کند.

به گزارش آناتولی، لبنان میزبان شمار قابل ملاحظه‌ای از فلسطینیانی که از سال 1948 خارج از وطن خود زندگی می‌کنند، است. این افراد یا در اردوگاه‌های پناهجویان و یا در خانه‌هایی که با امکانات محدود خود اجاره می‌کنند، برای زندگی مبارزه می‌کنند.

در سال 2023 شمار پناهجویان فلسطینی که به اونروا ثبت نام شده‌اند، 490 هزار نفر اعلام شد. علاوه بر این، 31 هزار و 500 فلسطینی دیگر نیز از سوریه به لبنان آمدند.

بنا به اعلام سازمان ملل، 80 درصد پناهجویان فلسطینی در لبنان که از سال 2019 با بحران اقتصادی مقابله می‌کند، در خط قفر به سر می‌برند.

در صورت قطع کمک‌های نقدی اونروا که یک بار در 3 ماه توزیع می‌شود و مجموع مبلغ توزیع شده در سال 2022 به 18 میلیون دلار می‌رسید، انتظار می رود نسبت افراد زیر خط فقر به 93 درصد افزایش یابد.

تعداد مدارسی که زیر نظر اونروا در لبنان فعالیت می‌کنند و توسط این سازمان تامین مالی می‌شوند، در مجموع 65 واحد است و نزدیک به 40 هزار دانش‌آموز در این مدارس آموزش می‌بینند. همچنین 1786 معلم در این مدارس استخدام می‌شوند.

پس از آموزش، یکی دیگر از مهم‌ترین نیازهای پناهجویان فلسطینی در لبنان نیز خدمات بهداشتی و است. 27 مرکز درمانی در لبنان توسط اونروا مدیریت می‌شود و حدود 456 نفر در این مراکز کار می‌کنند. سالانه به‌طور میانگین 595 هزار بیمار به این مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

اونروا در چارچوب «کمک غذایی اضطراری» نیز ماهانه برای 114 هزار پناهجو حمایت غذایی ارائه می‌کند.

این سازمان توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد به‌طور داوطلبانه تامین مالی می‌شود و از زمان آغاز به کار در سال 1950 سازمان اصلی در تامین غذا، امکانات سرپناهی و خدمات بهداشتی و آموزشی برای پناهجویان فلسطینی است.

اونروا امروز از 5.9 میلیون پناهجوی فلسطینی حمایت می‌کند.

نزدیک به 74 سال است اونروا تلاش می‌کند زخم‌های فلسطینیان را التیام بخشد. طی این سال‌ها مراکز اونروا توسط اسرائیل بارها هدف قرار گرفته و تن‌ها غذا و داروی آن نیز نابود شدند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا