سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر اولویت سرمایه گذاری برای کشور

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اولویت سرمایه گذاری برای کشور، گفت که عراق به حمایت بین المللی و کشورهای دوست برای تشویق سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه ها نیاز دارد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق گفت: تمرکز اساسی ما بر امنیت و ثبات کشور است و بدون آن هیچ دستاوردی محقق نخواهد شد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، وی در مصاحبه ای با شبکه اقتصادی سی ان ان افزود: بزرگترین تغییر در عراق، آزادی و دموکراسی است، شاید بر سر همه اقدامات اتفاق نظر نداشته باشیم، اما از آزادی رسانه، بیان و انتخابات برخوردار هستیم.

رشید تصریح کرد: از درگیری های داخلی و خارجی و جنگ با همسایگان و سپس محاصره، اشغالگری و اقدامات تروریستی رنج بردیم و در مدتی کوتاه، تقریبا یک سوم کشور را به نفع تروریست ها از دست دادیم.

رئیس جمهور عراق بیان کرد: دولت عراق در پرونده امنیت پیشرفته داشته و امنیت داخلی در برخی از استان ها به پلیس تحویل داده شد در حالی که پیشتر ارتش سال ها مسئول امنیت داخلی بود.

رشید اظهار داشت: سرمایه گذاری های خارجی و فعالسازی اقتصاد از اولویت های ریاست جمهوری و دولت عراق برای حل اختلافات ساختاری است که کشور مدت های طولانی به دلیل جنگ، تروریسم و بی ثباتی از آن رنج برد.

رشید توضیح داد: به حمایت بین المللی و حمایت کشورهای دوست برای تشویق سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه ها نیاز داریم چرا که سرمایه گذاری های مهم و بزرگی در عراق وجود دارد.

وی افزود: توافقنامه هایی با عربستان، امارات، قطر، چین و اکثر کشورهای دوست و برخی کشورهای اروپایی همانند فرانسه و بریتانیا در حوزه انرژی یا سایر حوزه ها داریم.

رئیس جمهور عراق بیان کرد: مشکل ما در حوزه آب این است که اکثر منابع ما از خارج از کشور به ویژه ترکیه و سپس ایران وارد می شود و سیاست کشورهای همجوار تاثیر بسزایی در سهمابه عراق دارد.

وی ادامه داد: عوامل طبیعی همانند باران، برف و دمای هوا بر سهمابه عراق و کیفیت آن تاثیر می گذارد و عراق پنجمین کشوری است که بیش از سایر کشورها در معرض خطرات تغییرات اقلیمی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است و غفلتی در همه حوزه های اقتصادی و زیرساخت ها و اهمیت مدیریت آب وجود داشته، گفت که عراق به تعداد زیادی سد و استفاده از روش های آبیاری نوین و همکاری برای کاهش هدررفت آب نیاز دارد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا