خبر اولسیاسی

آخرین خبرها از حملات هوایی امریکا به شرق سوریه

منابع محلی سوریه اعلام کردند در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین المللی به روستای البحره در ریف شرقی دیرالزور، دست کم 40 غیرنظامی کشته شدند که نیمی از آنها زن و کودک بوده اند.

میدل ایست نیوز: مقامات امریکایی آغاز حملات هوایی به گروه‌های مسلح  تحت حمایت ایران در سوریه را تایید و اعلام کردند این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته به پایگاه نظامیان امریکایی در اردن صورت گرفت که منجر به کشته شدن 3 سرباز امریکایی شد.

در همین حال، شبکه ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد ارتش امریکا در واکنش به حمله به یک پایگاه نیروهایش در اردن که واشنگتن «مقاومت اسلامی  عراق» را مسئول آن می داند؛ از شامگاه جمعه حملات خود را در سوریه آغاز کرده است.

این مقام امریکایی آغاز حملات وعده داده شده توسط دولت جو بایدن را تایید کرد. این اظهار نظر بلافاصله پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر حمله به گروه های مسلح در حومه شهرهای المیادین و البوکمال، در شرق استان دیرالزور، در نزدیکی مرز سوریه و عراق صورت گرفت.

فاکس نیوز هم به نقل از یک مقام دفاعی امریکا اعلام کرد حملات امریکا در سوریه از سکوهای متعددی بوده و این آغاز یک کارزار و نبرد طولانی برای هدف قرار دادن گروه های طرفدار ایران در روزهای آینده است.

رسانه‌های سوری نیز از کشته شدن 3 تن از اعضای گروه‌های نظامی وابسته به نیروهای سوری در حملات هوایی در حومه منطقه المیادین خبر دادند، این در حالی بود که  رسانه‌های کرد سوریه اعلام کردند تعداد کشته‌شدگان در نتیجه حملات هوایی به شرق سوریه به 6 نفر افزایش یافته است که در میان آنها سه تبعه عراقی به چشم می خورند.

منابع  خبری به الجزیره گفتند هواپیماهای ناشناس مناطقی را در جنوب شهر المیادین هدف قرار دادند که این بمباران بیشتر متمرکز بر مناطق حیدریه و الشبلی بود.

یک منبع محلی نیز  گفت حملاتی در مجاورت شهر البوکمال در شرق دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق صورت گرفت.

از سوی دیگر رسانه‌های سوری از شنیده شدن  صدای انفجارهای قوی در پایگاه نیروهای امریکایی در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور خبر دادند.

این در حالی است که این پایگاه بارها مورد حملات گروه های مسلحی قرار گرفته است  که تحت حمایت ایران توصیف شده اند.

پیش از این روز جمعه، واشنگتن پست به نقل از یک مقام امریکایی نوشته بود  گزینه های مورد بررسی امریکا شامل اهدافی در سوریه، یمن و عراق است.

در این زمینه، NBC به نقل از مقامات امریکایی تاکید کرده بود واکنش نظامی به کشتن سربازان امریکایی در اردن ممکن است برای روزها یا هفته ها ادامه یابد.

این مقامات افزودند عملیات آینده  قوی ترین پاسخ بایدن به شبه نظامیانی است که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از 150 حمله به نیروهای امریکایی انجام داده اند.

همچنین به گزارش الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرد این حملات تأسیسات مرتبط با سپاه پاسداران در عراق و سوریه و شبه نظامیان تحت حمایت ایران را هدف قرار داده است.

 روزنامه  وال استریت ژورنال نیز در گزارشی به نقل از یکی از مقامات پنتاگون نوشت: حملات هوایی امریکا شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه و عراق را هدف قرار داده است بگونه ای که در این حملات هوایی در سوریه و عراق 7 تاسیسات  هدف قرار گرفت.

رسانه‌های سوری نیز در آخرین خبرهای خود اعلام کردند دور چهارم حملات هوایی امریکا مراکز و پایگاه‌هایی را در المیادین و البوکمال در شرق سوریه هدف قرار داد.

واشنگتن پست هم به نقل از مقامات امریکایی نوشت: در حملات در سوریه و عراق حداقل هشت سایت و موضع هدف قرار گرفته اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا