سیاسی

ریاست جمهوری عراق:
تجاوز امریکا به عراق تهدیدی علیه امنیت و ثبات تمام منطقه است

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای به حملات شب گذشته امریکا به مناطق مرزی عراق واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد : تجاوز به شهر القائم در استان الانبار و دیگر مناطق مرزی عراق در غرب کشور توسط امریکا که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان عراقی شد،تجاوز آشکار به حاکمیت عراق است.

بر اساس گزارش، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر ریاست جمهوری عراق تاکید کرد ما این اقدامات را  نقض آشکار حاکمیت عراق می دانیم ضمن اینکه بارها مخالفت خود را با چنین اقداماتی اعلام کرده ایم و معتقدیم این حملات منجر به تشدید تنش ها خواهد شد و امنیت و ثبات تمام منطقه را تهدید می کند.

در این بیانیه آمده است عراق تمایل آشکار و شفاف خود برای سازماندهی فعالیتهای نیروهای ائتلاف بین المللی از طریق برگزاری چند دور گفتگو را ابراز کرده است، اما حملات اخیر شانس موفقیت مذاکرات کنونی را تضعیف خواهد کرد چرا که خشونت چیزی جز خشونت و تشدید بحران به بار نخواهد آورد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در این بیانیه خاطر نشان کرد ما بر اهمیت برگزاری نشست اضطراری سران قوا و گروهها و جناحهای سیاسی عراق به منظور بحث و بررسی تحولات و پیامدها و اتخاذ مواضع روشن و هماهنگ برای حفظ عزت کشور، حاکمیت و امنیت شهروندان آن تاکید می کنیم.

 

 

 

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا