سیاسی

تاکید السودانی بر پشتیبانی ویژه دولت از نیروهای الحشد الشعبی در الانبار

نخست وزیر عراق بر پشتیبانی ویژه دولت از نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه میزبان مجموعه از نیروهای الحشد الشعبی در الانبار از اهالی شهر حدیثه بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، این نیروها توانستند حدود دو هفته پیش، والی داعش در منطقه جزیره و شماری از معاونان آن را در عملیات به هلاکت برسانند؛ عملیاتی که در پی آن شماری شهید و زخمی شدند.

السودانی در ابتدای این دیدار ضمن قرائت سوره فاتحه برای شهدای امروز حمله امریکا در مرزهای عراق، خطاب به آنها گفت: ما به مواضع قهرمانانه و شرافتمندانه شما با هدف قرار دادن نمادهای شناخته شده ای از تروریست ها افتخار می کنیم.

السودانی تاکید کرد که این مساله برای اهالی شهر حدیثه که مقاومت آنها قهرمانانه بود و در برابر تروریسم ایستاد عجیب نیست؛ مواضعی که باقی مانده و تا به امروز در مقابل گروه های تروریستی ادامه دارد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر حمایت دولت از دستگاه های امنیتی به صورت کلی و الحشد الشعبی، گفت که پشتیبانی ویژه ای از سوی دولت و طرف های ذیربط از نیروهای الحشد الشعبی در الانبار خواهد شد تا آنها بتوانند به مبارزه با تروریسم ادامه دهند چرا که امروز آنها پشتیبان دستگاه های امنیتی هستند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی در الانبار، حضور خود را با وجود مساحت گسترده ای تحت مسئولیت خود که در آن بقایای تروریسم تحرک دارند، ثابت کرده اند.

السودانی بر لزوم احتیاط و آماده باش نیروهای الحشد الشعبی تاکید کرد و گفت که تروریسم از وضعیت سیاسی داخلی و خارجی سوء استفاده می کند و تلاش خواهد کرد اقدامات تروریستی انجام دهد که باید با قدرت با آن مقابله شود.

وی تاکید کرد که مسئولیت ما در حفظ عملکرد خود و فرصت سوزی در برابر بقایای داعش سنگین است.

گفتنی است حمله امریکا منجر به شهادت 16 نفر از جمله شماری غیرنظامی و مجروح شدن 25 نفر شد و خسارت های مادی به منازل مسکونی و دارایی های شهروندان وارد کرد.

پیش از این وزارت خارجه عراق، کاردار سفارت امریکا در بغداد را احضار کرد و یادداشت اعتراضی به او تحویل داد.

دولت عراق نیز ضمن محکوم کردن این حمله، تاکید کرد که حضور ائتلاف بین المللی در عراق، به عامل تهدید امنیت و ثبات کشور تبدیل شده است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا