سیاسی

تاکید مصر و فرانسه بر مخالفت با کوچ اجباری مردم فلسطین

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه فرانسه بر مخالفت با هرگونه اقدام برای کوچ اجباری مردم فلسطین از سرزمین‌هایشان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و استفان سژورنی وزیر خارجه فرانسه بر مخالفت با هرگونه اقدام برای کوچ اجباری مردم فلسطین از سرزمین هایشان تاکید کردند.

به گزارش «القدس العربی» احمد الفهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و سژورنی در این دیدار پیرامون اوضاع در نوار غزه، تلاش های زیاد دولت مصر با دیگر شرکای خود در راستای آتش بس در نوار غزه و ورود کمک های بشردوستانه برای پایان دادن به رنج های مردم آن رایزنی کردند.

الفهمی افزود دو طرف در این دیدار تاکید کردند که جامعه جهانی برای اجرای قطع‌نامه های بین المللی مربوطه باید مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند.

وی گفت که وزیر خارجه فرانسه در دیدار با رئیس جمهور مصر بر مواضع دو کشور درباره ضرورت جلوگیری از تشدید دامنه درگیری ها و به کارگیری راه حل دو کشوری به عنوان یک مبنا برای حل و فصل کامل مسئله فلسطین و برگرداندن امنیت و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین اعلام کرد که سژورنی از ابراز تمایل فرانسه برای هماهنگی دیدگاه ها و تلاش ها با مصر در راستای آتش بس پایدار و تبادل اسیران خبر داد.

الفهمی ادامه داد که دو طرف همچنین بر رد مطلق هرگونه اقدامات یا سیاست هایی که به دنبال کوچ اجباری فلسطینی ها از سرزمین هایشان هستند، تاکید کردند.

وی در ادامه اعلام کرد که رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه فرانسه بر این موضوع تاکید کردند که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در حمایت از مردم نوار غزه نقش محوری و بدون جایگیزین را ایفا می کند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا