خبر اولسیاسی

فواد حسین:
عراق محلی برای ارسال پیام و قدرت‌نمایی دیگر کشورها نیست

وزیر خارجه عراق با اشاره به حملات اخیر امریکا به این کشور تاکید کرد که عراق محلی برای ارسال پیام و قدرت‌نمایی دیگر کشورها نیست.

میدل ایست نیوز: فواد حسین وزیر خارجه و معاون نخست وزیر عراق امروز یکشنبه (4 فوریه) با سفیران کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا در عراق نشستی برگزار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق در این نشست حملات اخیر امریکا به عراق، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی کشور و پایگاه های غیر نظامیان در دو منطقه عکاشات و القائم که منجر به ورود خسارت های جانی و مالی زیادی شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین در این نشست بار دیگر بر این موضع دولت عراق تاکید کرد که خاک این کشور نمی تواند میدانی برای تصفیه حساب دیگر کشورها باشد.

وی با تاکید بر اینکه عراق محلی برای ارسال پیام و قدرت نمایی دیگر کشور ها نیست، گفت: دولت عراق مسئول محافظت از هیئت های دیپلماتیک و مستشاران خارجی در عراق است و آسیب رساندن به این افراد نیز دشمنی با حاکمیت عراق و خارج از چارچوب سیاست کاری دولت است.

وزیر خارجه اشاره کرد که بازگشت به میز مذاکره میان کمیته نظامی مشترک برای رسیدن به تفاهم بر سر حضور مستشاران امریکا و ائتلاف بین المللی ضروری است.

در پایان حسین بر ضرورت اتمام درگیری ها در منطقه، آتش بس در غزه و کنار گذاشتن گزینه های نظامی برای جلوگیری از تشدید درگیری ها در منطقه تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که توماس سایلر رئیس هیئت اتحادیه اروپا در بغداد در این نشست به دولت و مردم عراق تسلیت گفت و از آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت از ثبات عراق و اقدام برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق شماری از سفیران هیئت های دیپلماتیک اروپایی در عراق نیز حمایت خود را از دولت عراق اعلام کردند.

منبع
تلگرام وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا