سیاسی

کاهش قاچاق مواد مخدر و سطح جرم و جنایت در عراق

وزارت کشور عراق از بازداشت 144 قاچاقچی بین المللی مواد مخدر در سال 2023 و کاهش سطح جرم و جنایت در کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق از بازداشت 144 قاچاقچی بین المللی مواد مخدر در سال 2023 و کاهش سطح جرم و جنایت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مقداد الموسوی، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که پرونده مواد مخدر یکی از بزرگترین چالش ها در کشور است و عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، اولویت حداکثری برای پیگیری این پرونده قائل است.

وی افزود که اقدامات اتخاذ شده در این پرونده، نتایج بسیار خوبی داشت به گونه ای که در سال گذشته در وهله نخست به قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر و سپس قاچاقچیان داخلی ضربه وارد شد.

الموسوی اشاره کرد که در سال 2023، 144 قاچاقچی بین المللی و 19 هزار و 135 متهم بازداشت شدند و برای بیش از 10 هزار متهم حکم صادر شد و نیروهای امنیتی 4 تن مواد مخدر و 15 تن روان گردان، 1700 قطعه سلاح و 1200 خودرو کشف و ضبط کردند.

الموسوی اشاره کرد که حکم های حبس به مدت چند سال، حبس ابد و اعدام برای این متهمان صادر شد و اقدامات امنیتی منجر به کاهش قاچاق مواد مخدر و کاهش سطح جرم و جنایت شد.

سخنگوی وزارت کشور عراق با اشاره به همکاری بین المللی عراق برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت که هماهنگی بالایی با اقلیم کردستان در پرونده مواد مخدر وجود دارد به گونه ای که 400 کیلوگرم کریستال در سلیمانیه کشف و ضبط شد و 5 قاچاقچی بین المللی از جمله 3 خارجی و 2 عراقی نیز بازداشت شدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا